Specificaties 120GB 2.5" (SATA-300) @ 270/130MB/s - Bekijk alle specificaties

Intel 320 Boxed 120GB Review

JoSchaap 28 februari 2012, 1.211 views

Intel 320 Boxed 120GB

Pluspunten

• compleet pakket
  • inbouwgemak
  • stevige 3.5'' bay
  • duidelijke instructies
  • goed verpakt

Minpunten

• die sticker die je erbij krijgt ziet er niet uit

Waarom:
Op het werk gebruikten we tot kort OCZ Vertex 2 schijven als OS disk, echter bleven deze om de 6 maanden overlijden, en na 1,5 jaar mopperen en meer als 12 RMA's hebben we besloten de moed in OCZ op te geven.

Na het lezen van reviews, en rondvragen naar ervaringen van (concu)lega's in hetzelfde werk uitgekomen op deze SSD's als vervanging.

meteen 12 besteld bij Alternate-b2b

Levering:
Helaas duurde het even omdat er maar 6 op voorraad waren, even gebeld voor deellevering en dat was mogelijk dus een dag later kon ik ermee aan de slag :)

setup:
Dell PowerEdge T100 machines (ingezet als workstations)
8GB geheugen
Intel Xeon
C: schijf (SSD)
E: Schijf 500GB SATA IDE voor storage en back-ups
OS: Windows 7 Enterprise N x64

Gebruik
TSQL/ASP.NET/VB.NET/C# Scripting/Coding/Compiling/Debugging

Inhoud:
erg complete levering, extra sata kabeltje, verloopstekkertje, veel schroefjes (meer als nodig) en een stevige 3,5'' bay ivt de OCZ bays
En niet te vergeten de handleiding, cd-rom, sticker
Goed stevig verpakt, maar toch gemakkelijk te openen

Assemblage/inbouw
Nog geen 5 minuten werk aan gehad, 4 schroefjes, klik-klak, kast dicht, pc aan :)

Ervaring
Inmiddels 6 workstations geŘpgrade van Vertex2 naar deze schijven en ze lijken zelfs sneller geworden! :)
Compilatie van een recent project duurde 50 seconden op de vertex2, nu 45 seconden op de intels :)

*Update* Performance
CrystalDiskMark screenshot bijgevoegd, op verzoek uit de comments

Betrouwbaarheid/Stabiliteit
Hier kan ik (nog) geen uitspraken over doen en heb ik dus niets ingevuld :)

Heb jij ook een Intel 320 Boxed 120GB?

Kun je geen AHCI aanzetten in de BIOS? Dan heb je een hogere snelheid bij de 4K-QD32. Je draait nu waarschijnlijk in IDE mode, niet dat dat slecht is, maar je haalt niet alle prestaties uit de SSD. Google even op hoe je AHCI aanzet als Windows al ge´nstalleerd is.
Leuke korte review. Moet "snelheid" niet ook bij de positieve eigenschappen?
En zie je misschien nog kans om de prestaties te meten?
CrystalDiskmark screenshot toegevoegd
Er was via een tweakersblog onderzoek gedaan naar betrouwbaarheid van SSD's, daar kwam OCZ er niet al te goed vanaf. Intel daarentegen wel. Duidelijk review, nog wat stats toevoegen :)
Intel, Crucial, Samsung zijn goede merken. OCZ is het slechtste merk.
Heb de zelfde disk: ben wel benieuwd welke snelheden je er mee kunt halen met een Xeon onder kap vs mijn Core2Duo
dat zit niet op die dingen ;) t zijn van origine servers ;)