Specificaties 32GB USB 2.0-stick - Bekijk alle specificaties

Verbatim USB Micro 32GB Zwart Review

Shootingstar 24 februari 2012, laatste update op 24 februari 2012, 838 views

Verbatim USB Micro 32GB Zwart

Pluspunten

• Super klein.
  • Gemakkelijk mee te nemen.
  • Blijft goed functioneren ondanks de omgeving.
  • Kan ook omgekeerd (dus uit) in de usb gestoken worden.

Minpunten

• Ze zijn lastig te beschrijven of te merken.

Ik ben regelmatig op reis en heb dan een zo klein mogelijke laptop of tab bij me. Aangezien ik een lees fanaat ben en regelmatig boeken en of tijdschriften opnieuw lees, had ik in het verleden altijd een portabel disk bij mij en mijn reader. Vaak heb ik dan vlak voor dat ik weg ga zoiets van, o ja, dat programma of dat bestand, kan ik ook nog wel eens even bekijken. Om dan steeds weer die HD uit de koffer te vissen is lastig. Ik wil ook niet alles op mijn laptop hebben en op een tab is de ruimte beperkt. Daarnaast is het zo, dat hoe minder rommel je mee moet slepen hoe beter het is.

Dat is dan ook de reden dat toen ik in het afgelopen jaar deze sticks tegenkwam, ik er een "op proef" heb meegenomen. Dat was in eerste instantie een 4GB maar al snel kwamen er grotere. Vervolgens kwam er een van 16GB en daarna 3 stuks met 32GB. Het vreemde is, dat je ze in Nederland (toen) bijna niet kon krijgen. Ik heb ze dus meegenomen vanuit Duitsland. De 32 GB heb ik later besteld bij Amazon(de). Ik heb er trouwens vorige week nog een besteld voor een vriend.

Ondanks dat ze uitgesproken klein zijn houden ze zich uitstekend. Ik heb er gewoonlijk een stuk of 3 in een kleine kaarten portefeuille (waarin mijn rijbewijs en creditcard e.d. ook in zit) Daar past het prachtig in en blijft ook keurig zitten. Ik heb er een hele tijd een aan een sleutelring gehad en dat was ook geen probleem.

Het leuke van deze sticks is, dat ze ongeveer net zo ver uit de usb poort steken als een zender voor een muis. Als je ze niet actief wilt gebruiken, draai je hem gewoon om en doet hem er omgekeerd in. Hij past er keurig in, maar is niet actief. Hij zit dan wel keurig in je laptop of tab en als je hem wilt gebruiken draai je hem even om. Ik heb hem gebruikt onder Android, XP, Win7, Ubuntu. Dat werkt allemaal probleemloos.

Wat mij opvalt is dat er nagenoeg geen vuil aankoekt en de contacten ook goed schoon blijven. Op de foto lijken de contacten niet helemaal goed, maar in werkelijkheid zijn ze zo blank alsof ze nieuw zijn. Wat de snelheid betreft moet ik een beetje in het midden blijven, maar hij doet zeker niet onder voor de gemiddelde "grote" stick.

Er valt prima mee te werken. Het gewicht is te verwaarlozen en hij is super klein.

Als je er meerdere hebt, kan het lastig zijn om ze te merken. De stick is zwart en praktisch onbeschrijfbaar. Ik heb met een onuitwisbare marker het grijze embleem rood of groen gekleurd.

• Acer w500
  • Acer A500
  • Aspire 8943G
  • Diverse zelfbouw PC's
  • Windows 7

Heb jij ook een Verbatim USB Micro 32GB Zwart?

Duidelijk verhaal, thanks.

Kun je niet gewoon een labeltje plakken om hem te labellen? :9
Mooie platte dingetjes maar waarom nog zo'n touwtje eraan?
Misschien wel een goed idee voor in je portemonnee of zijn ze daar te breekbaar voor?
Misschien zijn ze wel te labelen, maar dat labeltje moet dan wel heel erg klein zijn. Ik heb zelf gedacht stikker in de vorm van een gekleurde stip, maar die dingen gaan op een vlakke ondergrond toch vaak krullen of iets dergelijks.

Ik heb er nog een touwtje aan omdat het dan een iets groter geheel is, maar toch wat betreft volume nauwelijks toeneemt, ze vallen dan bovendien niet gemakkelijk weg. Bovendien als je er eentje uit de flap haalt zie je pas welke het is, als je hem er uit hebt en dan is het meestal de verkeerde ;( . Nu heb ik ze tegelijk alle 3 en is de kans dat er een uitvalt minder groot.

In de portemonnee kan ook, maar vaak heb je daar klein geld in zitten en dan loop je het risico dat er nogal wat druk op komt.