Canon Digital Ixus 850 IS Review

pjottum 16 oktober 2007, 578 views

Canon Digital Ixus 850 IS

Pluspunten

• Hoge iso waarden, een foto is vrijwel altijd te nemen. (daardoor wel ruis, maar echt storend wordt dit pas vanaf de hogere waarden)
  • IS
  • Snelheid
  • Scherpstellen
  • Groothoek

Minpunten

• Soms vertekening door lens
  • Ruis bij hogere iso waarden.

Snelheid en automatiek Score: 5
Batterijduur Score: 5
De Ixus 850is is een prima, no-nonsense, zeer compact toestel met 28mm lens erop, groot lichtgevoelig display en de mogelijkheid hoge iso-waarden te gebruiken.

Toestel is snel gestart, gaat lang (500 foto's) mee op de accu en maakt nette foto's. Wel kan je last hebben van vertekening, zeker in de groothoek. Inzoemen kan net dat stapje extra geven op je foto's, 28-105 is toch een mooi lensje.

De flits gebruik ik liever niet - fletse foto's.

De IS werkt zeer goed.
Daarnaast is het toestel voorzien van een echte zoeker; op het moment dat het scherm om wat voor reden dan ook niet bruikbaar/te gebruiken is kan je deze dan alsnog gebruiken om de foto te maken.

De bouwkwaliteit is goed; in reviews las ik dat de behuizing snel krast - dat is ook zo maar na intensief gebruik zit er toch pas 1 krasje op. Wat er overigens vrij snel opgekomen is :) Een probleem is wel dat het serienummer van het toestel op een stickertje is geprint, wat slecht blijft zitten. Ongeveer net zo goed als wanneer je een nieuwe telefoon koopt en er zit een protector op het schermpje. Dit was bij mij vorige canons beter!

Heb jij ook een Canon Digital Ixus 850 IS?

goede review, een paar opmerkingne hierbij:
ruis bij hoge iso waardes is inherent aan de hogere iso waardes, vraag is vanaf welke hioogte dit storend word
flitser is inderdaad een minpuntje, de ixus 30 was een van de laatsten met ene goede flitser

heb je geen problemen met de lensafdekking? heb op een aantal plaatsen gezien dat deze niet helemaal goed sluit of erg gammel aandoet
Hij maakt wel eens dubieuze geluiden, maar tot nu toe geen probleem.

Ik vind iso400 nog acceptabel; 800 is bruikbaar en 1600 geeft informatie waar je misschien iets van kan maken :)