NZXT Hades Review

BasRR 23 februari 2012, laatste update op 23 februari 2012, 168 views

NZXT Hades

Pluspunten

• Goede inbouwmogelijkheden
  • Mogelijkheid om 2,5inch hdd's in te bouwen
  • Goede/stille koeling
  • Stoffilters

Minpunten

• Frontfan stoffilter lastig of zelfs niet schoon te maken
  • Stoffilter bij de sidefan blijft alleen zitten als de fan zelf gemonteerd is
  • Duimschroeven passen niet goed

Koeling
De behuizing heeft goede koelingsmogelijkheden.
Wordt geleverd met 4 fans, en plaats voor 2 extra fans. Front en side fan voor lucht in, top en rear voor lucht out.
De fans zijn zelf erg stil en de snelheid kan aangepast worden via de fancontroller met 2 channels.
Helaas past mijn scythe mugen 2 er niet in zonder de sidefan te demonteren wat mij op een andere probleempje wees. De stoffilter aan de zijkant kan niet blijven zitten zonder dat de sidefan er op gemonteerd is. (althans ik heb niks kunnen vinden om het toch te bevestigen behalve tape :) .)
Er zitten 3 stoffilters bij de voeding, frontfan en sidefan.
De filters bij de sidefan en voeding kunnen zonder al te veel moeite schoon worden gemaakt.
Alleen de filter bij de frontfan is een heel gedoe waar ik niet de moeite voor neem.

Er zitten 3 temperatuur sensors in die op de frontpanel afgelezen kunnen worden.
Deze sensors kun je zelf plaatsen op de plekken die je wilt. Helaas zit er niks bij om de sensors makkelijk vast te zetten.

Inbouw mogelijkheden
Over de inbouwmogelijkheden heb ik weinig te zeggen.
De behuizing biedt genoeg ruimte om kabels weg te werken, hdd's te plaatsen, etc.

Bouwkwaliteit
Helaas is de frontpanel helemaal van plastic wat ik wel een minpuntje vind.
De duimschroeven worden in overvloed er bij geleverd. Helaas passen veel van deze schroeven niet goed.

Heb jij ook een NZXT Hades?

Reviews door de redactie