Sparkle SP-AG76SDH Ultra 2/256 Review

kthuis 14 oktober 2007, 1.047 views

Sparkle SP-AG76SDH Ultra 2/256

Pluspunten

• Passief gekoelt
  • Goede kwaliteit/prijs verhouding

Minpunten

• Groot (moet even een ventilator verplaatsen, omdat de videokaart een groot koelblok heeft)

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik heb het systeem:
AMD Semphron 2.1Ghz
1024MB RAM
Nvidia Geforce 7600GS
5.1 Surround

Ik heb hem aangeschaft omdat deze duidelijk het goedkoopste is. De verzendkosten zijn laag en hij is bijna altijd op voorraad en snel bij je thuis.
Ik had hem gekocht en kwam er ook nog eens achter dat hij passieve gekoelt is! Dus hij maakt niet meer herrie.
Het aansluiten was ook een makkie. Je haalt je oude videokaart eruit, doet deze erin. (het is wel AGP dus moet je nog een extra energie kabeltje erin prikken, was ik vergeten, dus ik kreeg gelijk een melding van hij undergeclocked werdt door de nvidia software vanwege te weinig energie toevoer)
Hij heeft DDR2 met DirectX 9.0 ondersteuning.
Hij kan op je HDtv en je beeldscherm (DVI en VGA)

Bij Battlefield 2 kan ik alles op high zetten met een resolutie van 1024x768 (dat is de grootste resolutie die mijn beeldscherm aan kan).
Bij Guild Wars kan ik alles op high zetten met een resolutie van 1024x768 (dat is de grootste resolutie die mijn beeldscherm aan kan).
En hij kan elke DVD/video/foto snel weergeven.

Ik had hiervoor een FX5700LE, en dit is echt een hele erge verbetering. Volgens mij kan je beter deze kopen dan een 6600 of 6800!

Ik weet trouwens niet alle termen, dus ik klink een beetje dom!

Heb jij ook een Sparkle SP-AG76SDH Ultra 2/256?

66 ja 68 nee 68ULTRA houd je kaart bij en voorbij.
Nette review is de settings high met AA?
Ik heb dezelfde grafische kaart en ik ben eigenlijk aan het uitkijken naar een nieuwere grafische kaart. Bij het spelen van nieuwere games wordt hij echt warm. Toen ik DIRT speelde kwam hij 85 graden na een kwartier en na een halfuur-drie kwartier crashte het.. :P

Mja, voor de rest eigenlijk een goeie kaart, goeie prijs-kwaliteits verhouding vind ik. Als je er echt mee wilt gamen mss niet echt geschikt.
Wat je misschien wel kan met zo'n passief ding.
Een 90 of 120 mm fan er op zetten...
Misschien dat hij dan genoeg cool blijft om goed te spelen.
Want als hij om de zoveel tijd crashed is het natuurlijk ook irri.
Zorg wel dat de fan langzaam draaid anders heb je weer geluidsproductie
Idd, 600RPM zou genoeg moeten zijn.
Ik had voor in mijn kast bij mijn oude FX5700 een fan van 80X80x20 @ 1200RPM.
Op 20CM afstand hield hij de videokaart voldoende gekoeld, zou je de fan echt op de videokaart zetten lijkt mij 600RPM of misschien wel 400RPM meer als voldoende.