Verbatim 10 x BD-R DL Review

piet snot 21 februari 2012, 1.131 views

Verbatim 10 x BD-R DL

Pluspunten

• Prima media, zeer betrouwbaar, goede houdbaarheid, goed compatible met blu ray spelers en branders.

Minpunten

• prijs

Ik heb inmiddels ca 50 van deze discs gebrand met een LG blu ray brander, op 4x speed. Ze kunnen zelfs op 6x speed gebrand worden (betrouwbaar, heb ik getest). De media zijn zeer stabiel en betrouwbaar, en spelen pefect af op mijn philips bd-p 9100 blu ray speler. Ook het printable deel is prima, en goed bedrukbaar.

Aanrader wat mij betreft.

Hopelijk zakt de prijs binnenkort wel verder.

Heb jij ook een Verbatim 10 x BD-R DL?

Wat is nou precies de meerwaarde van deze schijfjes tov de andere schijfjes die je gereviewed hebt? Ik zie dat deze 6x zijn ipv 4x en dat je deze kunt bedrukken, maar of dat het prijsverschil rechtvaardigt denk ik niet...
De meerwaarde is de kwaliteit van de gebruikte media en inbrandlaag. Deze heeft betere reflectie eigenschappen dan de andere media, en heeft daardoor een langere levensduur, en speelt in meer soorten spelers af zonder problemen.
@Piet Snot,

Heb je de gebrande schijfjes van 5 jaar terug nog?

Zo ja, hoe staat het met de kwaliteit? Is de data nog goed?
Ja, ik heb ze nog, en nee, er zijn geen problemen. zeer goed dus