Shuttle SP35P2 Pro Review
Shuttle, het merk Ben al jaren een Shuttle fanboy, dus echt objectief zal dit niet worden maar zelf ben ik erg te spreken over de kwaliteit van alle Shuttle barebones die ik heb gehad De volledige specificaties: http://eu.shuttle.com/nl/.../tabid-72/170_read-14323/ Sata kabels Wat Shuttle goed heeft geleerd van de eerste P-chassis zijn de meegeleverde sata kabels. In de eerste modellen zaten er standaard wat dunne satakabels met gevoelige kabels bij. In de SN26P zaten al wat dikkere sata kabels zoals ze ook standaard bij moederboarden zitten. In de SP35P2 trekken ze de lijn door en zijn de connectoren ook nog eens voorzien van extra clipjes waardoor ze...
Pluspunten
Stil Kwaliteit Design up-to-date (laatste techniek)
Minpunten
Geen cardreader Prijs
Eindoordeel
Ben al jaren een Shuttle fanboy, dus echt objectief zal dit niet worden maar zelf ben ik erg te spreken over de kwaliteit van alle Shuttle barebones die ik heb gehad
De volledige specificaties:
http://eu.shuttle.com/nl/.../tabid-72/170_read-14323/
Sata kabels
Wat Shuttle goed heeft geleerd van de eerste P-chassis zijn de meegeleverde sata kabels. In de eerste modellen zaten er standaard wat dunne satakabels met gevoelige kabels bij. In de SN26P zaten al wat dikkere sata kabels zoals ze ook standaard bij moederboarden zitten. In de SP35P2 trekken ze de lijn door en zijn de connectoren ook nog eens voorzien van extra clipjes waardoor ze vast blijven zitten.
Geluid
Een grote meevaller is ze erin zijn geslaagd om de barebone op het gebied van geluid weer net iets stiller te maken dan de toch al stille voorgangers. Dit onder andere door een heatpipe koeling voor de chipset's.
Techniek
De P35 chipset ondersteund de nieuwste core2duo's. De voeding is zwaar genoeg om alles wat je in deze barebone kan proppen te voorzien van prik. Het enige wat ik jammer vind is dat de standaard cardreader er niet meer in zit. Verder blijft de prijs wel een issue, maar je krijgt er wel kwaliteit voor terug, bovendien zijn de Shuttle's ook wel redelijk goed 2ehands weer te verkopen
Koeling
Op aanvraag
Heb er nu trouwens een 8800GTS in gehangen, dat past en de voeding trekt het dus
Reacties (14)
Hoe is het mobo?
Hoe is de koeling?
"hoe is het mobo?" -> dat moet je maar gewoon ff op de Shuttle site kijken, ik ga geen specificaties zitten opsommen.
Nette (korte) review, hoe heb je het bouwen ervaren? Ik heb daar nog wel eens een beetje moeite mee gehad... Een modulaire voeding was dan wel erg prettig geweest.
Het bouwen van een Shuttle is een kwestie van de goede volgorde aanhouden. Eerst de CPU en dan de rest
Waar heb je de barebone gekocht? Ik heb em nl nog nergens leverbaar gezien. Zou je trouwens een plaatje kunnen posten met je GTS er in? Hoeveel cm ruimte is er voor de grafische kaart? Ik heb nl een 8800 GTX liggen en ben benieuwd of die erin past. Deze is ongeveer 25 a 26 cm.
[Reactie gewijzigd door MadHost op 25 juli 2024 19:47]
@Tubby: Ik ben benieuwd naar het geluid van de Raptor in deze case...komt deze ruim boven alles of de andere HD's uit?
Zodra die van mij terug is, zal ik ook een review schrijven, alleen dan met net een iets andere config en.... Vista!
[Reactie gewijzigd door EnigmA-X op 22 juli 2024 21:32]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_exif()/u/26425/got1.gif?f=community)
/u/26605/crop5c026d4b4eb7c_cropped.png?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/49308/crop645cc5dfc148d_cropped.jpg?f=community)