Shuttle SP35P2 Pro Review

Tubby 13 oktober 2007, 4.498 views

Shuttle SP35P2 Pro

Pluspunten

• Stil
  • Kwaliteit
  • Design
  • up-to-date (laatste techniek)

Minpunten

• Geen cardreader

Shuttle, het merk
Ben al jaren een Shuttle fanboy, dus echt objectief zal dit niet worden maar zelf ben ik erg te spreken over de kwaliteit van alle Shuttle barebones die ik heb gehad :)
De volledige specificaties:

Sata kabels
Wat Shuttle goed heeft geleerd van de eerste P-chassis zijn de meegeleverde sata kabels. In de eerste modellen zaten er standaard wat dunne satakabels met gevoelige kabels bij. In de SN26P zaten al wat dikkere sata kabels zoals ze ook standaard bij moederboarden zitten. In de SP35P2 trekken ze de lijn door en zijn de connectoren ook nog eens voorzien van extra clipjes waardoor ze vast blijven zitten.

Geluid
Een grote meevaller is ze erin zijn geslaagd om de barebone op het gebied van geluid weer net iets stiller te maken dan de toch al stille voorgangers. Dit onder andere door een heatpipe koeling voor de chipset's.

Techniek
De P35 chipset ondersteund de nieuwste core2duo's. De voeding is zwaar genoeg om alles wat je in deze barebone kan proppen te voorzien van prik. Het enige wat ik jammer vind is dat de standaard cardreader er niet meer in zit. Verder blijft de prijs wel een issue, maar je krijgt er wel kwaliteit voor terug, bovendien zijn de Shuttle's ook wel redelijk goed 2ehands weer te verkopen :)

Koeling
Op aanvraag ;). Met de koeling heb ik nog nooit problemen gehad in de shuttle's dus dat is imho altijd goed geregeld in deze barebones. De P/P2 barebones van Shuttle zijn voorzien van een soort BTX koeling waarbij de CPU gekoeld wordt door een directe luchtstroom van links naar rechts door de barebone. Voor algemene koeling zijn er 2 60mm en de voedings koeler. Voor meer info hiervoor kun je kijken op de site van Shuttle. Verder doe ik niet aan temperatuur checken, maar de Shuttle's die ik heb gehad hadden nooit stabiliteit's issue's.

Heb er nu trouwens een 8800GTS in gehangen, dat past en de voeding trekt het dus :)

Heb jij ook een Shuttle SP35P2 Pro?

Magertjes..
Hoe is het mobo?
Hoe is de koeling?
aangevuld
"hoe is het mobo?" -> dat moet je maar gewoon ff op de Shuttle site kijken, ik ga geen specificaties zitten opsommen.
Ik heb geen zin om een beetje naar links te gaan zoeken... Heb niet voor niks tweakers.net in mijn browser getikt :P

Nette (korte) review, hoe heb je het bouwen ervaren? Ik heb daar nog wel eens een beetje moeite mee gehad... Een modulaire voeding was dan wel erg prettig geweest.
Een modulaire voeding is nergens voor nodig, de voedings/sata kabels voor de hd's en cdrom drive liggen standaard al op de goede plek. Zelfs de 6pins PCI-E voedings kabel ligt al op de goede plek :)

Het bouwen van een Shuttle is een kwestie van de goede volgorde aanhouden. Eerst de CPU en dan de rest :)
Zat eraan te denken om ook zo'n shuttle barebone te kopen. Mijn vorige PC was ook een shuttle en die heeft het altijd goed gedaan ( 4 jaar lang). Jammer genoeg zijn de moederborden redelijk slecht te vervangen. De prijs van deze barebone vond ik te prijzig vandaar dat ik zelf een PC heb geassembleerd. Als ik geld genoeg had, had ik sowieso een shuttle gekocht. Kwaliteit van die barebone's zijn gewoon goed ;) En ja nadeel van de shuttles is zo als vele mensen het al zeggen nogal irritant.
hehe mooie review ^^ die vorige shuttle die ik had over gekocht van jou doet tevens ook perfect :)
Thanx voor de review!

Waar heb je de barebone gekocht? Ik heb em nl nog nergens leverbaar gezien. Zou je trouwens een plaatje kunnen posten met je GTS er in? Hoeveel cm ruimte is er voor de grafische kaart? Ik heb nl een 8800 GTX liggen en ben benieuwd of die erin past. Deze is ongeveer 25 a 26 cm.

[Reactie gewijzigd door MadHost op 17 oktober 2007 09:57]

Het ding is extreem slecht leverbaar momenteel. Zover ik weet heeft Tubby em via alternate besteld, een gezamelijke bekende en ikzelf via komplett en die zijn vandaag verstuurd (eind september besteld!). Weet niet hoe het met je geduld gesteld is? ;)
Ik heb niet zo heel veel geduld :9 De ruimte voor m'n graka is wel van belang dus als ik daar achter ben gekomen, bestel ik.
Volgens de featureset heeft deze shuttle vingerafdrukherkenning. Hoe moet ik dat voor me zien? Heb je dan zo'n speciaal toetsenbord nodig?
@RubenDJ: Die vingerprintscan zit op de case zelf op de binnekant van het het klepje

@Tubby: Ik ben benieuwd naar het geluid van de Raptor in deze case...komt deze ruim boven alles of de andere HD's uit?
Mooie review!! :)
Zodra die van mij terug is, zal ik ook een review schrijven, alleen dan met net een iets andere config en.... Vista! :P

[Reactie gewijzigd door EnigmA-X op 28 oktober 2007 11:26]