Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Keysonic KSK-6000 U Review

crashmatrix 19 februari 2012, 382 views

Keysonic KSK-6000 U

Pluspunten

• Compact, prettige aanslag, "just works well"

Minpunten

• Rechter shift knop is niet zo breed als 'ie had mogen zijn, pijltjes toetsen zijn een beetje 'n ondergeschoven kindje.

Goed, ik had mn twijfels over dit keyboard toen ik 'm tegen kwam op de pricewatch, maar toch een gokje gewaagd, de prijs was op dat moment (27,50) niet echt een beperkende factor.

Ik heb dit keyboard gekocht ter vervangingen van mijn Logitech DiNovo Edge, waarvan de bluetooth receiver van stuk was gegaan. Ik moet toegeven dat ik in verhouding met mn duurste keyboard ooit (de edge dus) zeer te spreken ben over dit model. De toetsaanslag is zeer prettig, en typen gaat heerlijk vlot. Via http://speedtest.aoeu.nl/ heb ik over de jaren heen aggregaat testjes gedaan van mn tiksnelheid met de Edge (ongeveer 450 aanslagen per minuut), en met mn nieuwe Keysonic zat ik bijna direct al op 440. Ik moest op dat moment nog wel wennen aan de andere layout, maar ik vermoed dat ik mn gemiddelde van de Edge over een paar weken makkelijk in haal.

Verder ziet 't toetsenbord er prima uit, lekker compact en stevig, met verbazingwekkend prettig gewicht, hij schuift niet zomaar over mn bureaublad heen.

Heb jij ook een Keysonic KSK-6000 U?

Geen idee wat je dagelijks met je toetsenbord doet maar op de een of andere manier kan ik nog steeds niet (na 2 maanden) wennen aan dit toetsenbord; de keys zitten net iets dichter op elkaar dan veel andere toetsenborden waardoor het lastig is om, bijvoorbeeld, op werk op je laptop te werken en dan thuis op dit Keysonic keyboard.

Ook vind ik het een vervelend iets dat de 4 FN-toetsen onder de cursor-keys zitten; hierdoor is het soms wat lastiger om een hele zin te selecteren omdat je eerst FN dan End en dan Shift in moet drukken.

Voor de rest is het inderdaad een keyboard wat relatief goed typt, niet te prijzig is en zeker langere tijd mee kan gaan ondanks de lage prijs :)
Dagelkijks gebruik voor dit keyboard is eigelijk (web)development, PHP / C / Java dat soort geneuzel, standaard gebruik verder, instant messaging, e-mail, facebook etc. Van die functionkeys voor pagecontrol ben ik het wel met je eens, maar ik heb op mn laptop exact dezelfde layout voor die keys, dus daar ben ik reeds aan gewend :)