Lenovo ThinkPad USB 3.0 Secure Hard Drive 750GB Zwart Review

deef- 18 februari 2012, laatste update op 18 februari 2012, 711 views

Lenovo ThinkPad USB 3.0 Secure Hard Drive 750GB Zwart

Pluspunten

• Mooi, zakelijk uiterlijk
  • Handig geintegreerde USB kabel
  • Handig zakje meegeleverd
  • Hardwarematige AES encryptie
  • USB 3.0
  • USB powered

Minpunten

• Duur
  • 5400RPM disk

Mobiliteit Score: 5
Ik kocht de schijf omdat ik voor zakelijk gebruik een USB 3.0 externe disk met hardwarematige encryptie wilde om gevoelige gegevens veilig te kunnen opslaan en transporteren. De disk komt met een handig zakje en extra kabels voor connectie naar een tweede USB poort voor stroom. Ik heb met mijn laptop (usb3) en PC (usb2) deze extra kabels niet nodig gehad.

Het instellen van het master password en een user password (een van de 10) vergde even het lezen van de manual waarna er met het default master password en een aantal toetsencombinaties nieuwe codes kunnen worden ingevoerd en de oude worden verwijderd. Codes zijn minimaal 8 nummers en maximaal 16.

Het aansluiten van de disk is simpel. Na het aansluiten gaat er een rood ledje branden. Zodra een van de juiste codes is ingevoerd wordt het ledje groen en herkent de PC de disk waarna het verder als een standaard USB disk te gebruiken is.

• Lenovo X220
  • Windows 7

Heb jij ook een Lenovo ThinkPad USB 3.0 Secure Hard Drive 750GB Zwart?