Sitecom WL-061 Wireless Audio Transmitter Review

MikeBondNewbie 18 februari 2012, laatste update op 19 februari 2012, 1.809 views

Sitecom WL-061 Wireless Audio Transmitter

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijke en gemakkelijke installatie

Minpunten

• Interferentie met WLAN
  • Valt uit na enige tijd geen contact met transmitter

De Sitecom WL 061 wireless audio is een handig apparaatje om gemakkelijk muziek van de computer of laptop naar uw stereo installatie te streamen zonder dat er draden nodig zijn. Echter zijn er twee problemen:

Ten eerste kan het gebeuren dat de internetverbinding van je laptop geen data meer verzendt terwijl de signaalsterkte normaal is. Dit zorgt voor frustraties. De makkelijkste oplossing is om een USB verlengsnoer tussen de zender en uw laptop te installeren, om zo de zender op de grond te leggen. Dit helpt.

Ten tweede valt de ontvanger na enige tijd uit. Dit betekend dat deze elke keer voor gebruik aan moet gezet worden. Dit is vooral onhandig wanneer de ontvanger ergens verborgen zit.

Alternatieven:
- Creative sound blaster wireless receiver / transmitter
- Thrust Freewave wireless audio set

Heb jij ook een Sitecom WL-061 Wireless Audio Transmitter?

Fijn apparaatje. Ik had inderdaad ook last van een zeer trage wifi-verbinding als ik de WL-061 had ingeschakeld. Ook kwam aanvankelijk de verbinding slecht tot stand. Omdat de WL-061 net als de meeste routers communiceert via 2,4 Ghz kan dit problemen opleveren. De oplossing is om van kanaal te wisselen. Dit doe je in de settings van je router. Mijn ervaring is dat kanaal 2 geen probleem geeft en de WL-061 prima werkt!