Specificaties 17,3" (1600x900), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire 7250-E304G32Mi Review

HallonRubus 31 maart 2012, laatste update op 31 maart 2012, 1.152 views

Acer Aspire 7250-E304G32Mi

Pluspunten

• Geluidsproductie en warmteproductie
  • Grafische prestaties
  • Gewicht

Minpunten

• Processor
  • Inkijkhoek scherm

Deze laptop kostte mij 499 bij de Scheer en Foppen.

Het scherm heeft een zeer kleine inkijkhoek. De laptop is op de eerste dag al ongelovelijk langzaam. Bouwkwaliteit voelt wel erg goed aan.

Edit:
Na een aantal weken gebruik moet ik bovenstaande toch iets nuanceren.

De processor is de zwakste schakel, maar de overige componenten zijn wel prima. Voor een laptop in deze prijskklasse vindt ik de grafische prestaties goed. Ik kon Test Drive Unlimited 1 met een acceptabele framerate spelen op 1600x900. Ook films in 1080i werken prima.

Het scherm is nog steeds niet heel goed, maar recht van voren kan het ermee door. Ik moest er even aan wennen. (Ik zal proberen foto's van de inkijkhoek te maken als ik de laptop gebruik zelf gebruik ik vaak een andere)

De laptop maakt bijna geen geluid, echt opvallend weinig, pluspuntje dus. Daarnaast is deze niet erg zwaar. Dit is waarschijnlijk ook vanwege de kleine accu (klein formaat, qua Ah is het redelijk). Nou heb ik de accuduur niet echt getest, omdat deze laptop toch vrijwel altijd aan de lader zal hangen, maar de geschatte duur was 2 uur, kan nog een half uur bij of afgaan schat ik zelf nog.

Ik wil als advies meegeven:
Het is geen miskoop, maar als je voor hetzelfde geld een laptop met betere processor kunt vinden zou dat de betere keuze zijn. In deze prijsklasse kun je mijns inziens toch beter een 15" laptop kopen, deze hebben vaak een betere prijs-kwaliteit verhouding, en er is meer keus.

Heb jij ook een Acer Aspire 7250-E304G32Mi?