Specificaties 21,5" @ 1920x1080 (lcd, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Acer S222HQLCbid Zwart Review

Daeronb 18 februari 2012, laatste update op 18 februari 2012, 891 views

Acer S222HQLCbid Zwart

Pluspunten

• Is licht, en staat vrij stevig
  • Plat
  • Mooie kleuren

Minpunten

• Lezen vond ik echt moeilijk/was niet fijn.
  • 2 acers, 2 defecten (niet beoordeeld maar wel jammer)

Vandaag heb ik deze Acer monitor thuis mogen testen. Ik gebruik verleden tijd, omdat hij alweer in de doos zit om retour verzonden te worden. Niet omdat het zo'n slechte monitor was, maar omdat er door een defect zeer veel lichtlekage aanwezig was in de rechteronderhoek welke na ongeveer een uur gebruik te voorschijn kwam. Aangezien dit een defect is ga ik de monitor hier niet op afreken of beoordelen want dat lijkt me niet eerlijk. Wel wil ik kwijt dat ik voor deze monitor de
Acer P226HQVbd had besteld. Deze ging niet eens aan! Jammer dat ik 2 acer monitors bestel en ze allebei niet werken.

Er was nog geen review van deze monitor (en dit is mijn eerste review trouwens) dus ik dacht ach waarom niet.

Ik schrijf deze review nu op de Asus VS228H http://tweakers.net/pricewatch/287714/asus-vs228h.html. die ik net heb aangeschaft in plaats van de Acer. Ik heb deze twee dus goed kunnen vergelijken en baseer hier ook deels de review op. Lets start.

Kleurweergave en contrast/helderheid:
- Ik kwam van een oude 4:3 monitor (die er nu naast staat) en heb sinds een paar maanden en bril die ik niet veel gebruik (+0,75 dioptrie). Ik merkte dat ik moeite had met het lezen van tekst en het zoeken naar pictrogrammen op mijn bureaublad 9die staat nogal vol). Ik dacht: dat zal aan de resolutie liggen en aan de afwezigheid van mijn bril. Ik zit nu echter op de Asus te turen...: Totaal geen last. Het zal dus toch (deels) aan het beeldscherm liggen. Waar precies het probleem lag contrast/helderheid/etc weet ik niet. Maar hij keek niet super dus.

Featureset
- Geen usb port. gebruik ik ook nooit. dus vind ik geen minpunt, zeker voor deze prijs. Verder VGA/ DVI en - HDMI aansluiting. Deze waren makkelijk toegankelijk.
- Ik lees in veel reviews over andere monitors dat het een minpunt is als stroomadapter extern is. En ja het is inderdaad een kastje extra op de grond maar aan de andere kant: Dit scherm is echt flin-ter-dun! Dan moet je concessies doen, dat snap ik. Dus bepaal zelf of je dit een minpunt vindt.
- De monitor is voorzien van een tiltfunctie, de kijkhoek is dus instelbaar.
- Het settingsmenu van de monitor vind ik persoonlijk relaxed. Maar anderen waren iets minder enthousiast. Er zitten 5 knoppen aan de onderkant, er is aan de knoppen of daarboven niet te zien wat ze inhouden. Dit zie je op het scherm nadat je op een van de 5 knoppen hebt gedrukt. De functies komen op het scherm precies boven de corresponderende knoppen te staan. En het wijst zich dan verder vanzelf. Ik vind het vrij intuitief en ben er positief over.
- ik kreeg er zowel een vga als dvi kabel bij.

Ghosting
- Tjah, met een response time van 2 ms hoef ik hier niet veel over te zeggen lijkt me. Ik heb heel even gegamed, en kon niets van ghosting merken.

Bouwkwaliteit en afwerking
- De monitor moet met 3 delen in elkaar worden gezet. De voet - het tussen stuk - de monitor.
Ik vond deze delen vrij stevig, ook na het in elkaar zetten. Daarbij bedacht ik me dat het best relaxed was dat de onderdelen ook makkelijk weer uit elkaar zijn te halen. Bij het vervoeren van de monitor voor bijvoorbeeld een lan party lijkt het me handig dat je ze uit elkaar kan schroeven en het "monitorblad" (dus echt alleen het scherm) goed en makkelijk in kan pakken zonder dat je met uitstekende delen zit die kunnen blijven hangen of breken of weet ik veel wat.
- gezien de 3 losse delen zou je verwachten dat de monitor vrij instabliel is. Dit is niet het geval. Bij het stoten van de tafel beweegt mijn philips 190x6 (met monster voet) meer dan de Acer. In vergelijking met de asus waarop ik nu kijk stond de acer echt veel steviger.Ik heb een midikeyboard op het bureau staan. als ik daarop speel die ik het scherm van de Asus ietsjes wiebelen. Bij de Acer was hier geen sprake van.
- Verder zag de monitor er gewoon mooi en strak uit.
- Het gewicht van 5 kilo zoals aangegeven op de specs & afbeeldingen tab van tweakers klopt uiteraard niet, hij is veel lichter.

Heb jij ook een Acer S222HQLCbid Zwart?