Samsung SpinPoint P120 SP2504C, 250GB Review

prettyblue1 9 oktober 2007, laatste update op 9 oktober 2007, 323 views

Samsung SpinPoint P120 SP2504C, 250GB

Pluspunten

• Zeer stil, snel en goedkoop.

Minpunten

• Kan er geen enkele bedenken op dit moment.

Op basis van reviews heb ik twee van deze schijven aangeschaft, ondanks andere berichten bleken ze vlot leverbaar. Bij ontvangst al een verrassing, zeer licht van gewicht. Keurig verpakt in een plastic boxje, boutjes erbij, prima.

Beide schijven in mijn nieuwe Asus T3-P5 barebone gemonteerd, met de XP installatie alleen twee kleine 25GB partities aangemaakt (systeem en temp, elk op eigen schijf) en installatie afgemaakt. Daarna de schijven van basic naar dynamic geconverteerd en de nog lege ruimte gebruikt om twee striped volumes te maken van ruim 200GB elk. Ondanks dat mijn Asus geen hardwarematige RAID ondersteunt is het dus toch wel mogelijk deze constructie toe te passen.

Schijven zijn de stilste die ik ooit gehoord heb (eehh.....), nou ja: bijna onhoorbaar, fluisterstil. Ondanks dat toch bijzonder snel, ik ben er erg blij mee. En dat voor zo'n prijsje :-)

Absoluut geen problemen gehad met installatie, geen jumpers hoeven zetten of andere aparte dingen. Sata kabel erop, inprikken en draaien.

Heb jij ook een Samsung SpinPoint P120 SP2504C, 250GB?