Thermalright HR-03 Plus Review

Ostraq 31 maart 2008, 1.417 views

Thermalright HR-03 Plus

Pluspunten

• Still
  • Koelt VEEEEL beter dan stock koeling
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Neemt te veel ruimte in beslag (t.m. 5 slots)
  • Fan wordt niet meegeleverd

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
In ieder geval heb ik geen spijt dat ik deze koeler heb gekocht.
Hij zit nu op mijn BFG 8800GTX-OC kaart.

Waarschijnlijk door dat "prefabricated OC" was me kaart altijd net te warm, (tenminste vond ik het zo). Dank aan HR-03 Plus is dat gelijk veranderd.

Prestatie - kleine vergelijking: "Everest Ultimate results":
Stock Temp. GPU ambient = 68, GPU Diode = 82, GPU = 72
Thermalright HR-03 Plus+Revoltec AirGuard 92mmm
GPU ambient = 40, GPU Diode = 51, GPU = 43

Waarschijnlijk zijn metingen niet echt precies, maar vanuit vergelijking kunt u zien hoe deze koeler presteert.

Terwijl gaat wel intuïtief, Installatie is niet makkelijkste taak, daarvoor moet u wel een beetje handig zijn. Fan houders vond ik echt lastig, als ze een keer geïnstalleerd zijn moet je ze niet meer raken, dezelfde geldt voor memory-chip heatsinks. Fan houders zijn bedoeld alleen voor 92mm fans!
(*tip - geheugen chips grondig met alcohol schoonmaken en laten uitdrogen voor dat u koeling heatsinks gaat plaatsen).

Nou, voor mensen die hun onderdelen koel willen houden of voor stilte liefhebbers is deze VGA koeler "Must Have" ding!

***Ik doe me best maar Nederlands blijft toch moeilijke taal, daarom gelieve te negeren woord-orde en spellingsfouten***

...Echte review komt nog nu is 01:45 uur. ik moet efe slapen

Heb jij ook een Thermalright HR-03 Plus?

:/ Maak dan meteen een review, niet een 'onzin' review plaatsen, en dan vervolgens eerst gaan slapen en daarna pás te beginnen met schrijven.
Dat moet je niet doen, daar krijg je écht veel te veel kritiek op, want dit.... nou deze review is om te janken, dus kan je het beste een goede typen, waarschijnlijk wordt je review ook verwijderd of gereport en daarma verwijderd
Wouuuu. je heb gelijk deze review is ZEKER levensbelangrijk!!!
Cool down Kiddo
Maak er een probleem van, wees blij dat hij de moeite neemt om überhaupt een review te schrijven... Mensen leren ook dingen onder het reviews schrijven dus misschien is zijn volgende wel een stuk beter.
Hij heeft wel genoeg feiten, beter dan die feiten lose reviews die ik wel eens zie. Trouwens een tip:
Je kan je cooler ook andersom plaatste, als sandwich over je kaart heen. Dat neemt minder ruimte in. Als je je cpu cooler ook van ondere naar boven laat pompen heb je daar ook weer profijt van. Denk wel dat je dan minder goed gekoelde geheugen krijgt.
Als je me andere review checkt (GA-P35-DS4) daar ga je zien dat in mijn geval andere manier van plaatsing is niet mogelijk. Dat geldt voor alle gebruikers met grote naar beneden blazende luchtkoelers.

Misschien zal zoiets met Zalman 9500, 9700 of gelijkaardige koeler lukken?

Voor geheugen gebruik ik Dominator koeler i.c.m. met Collermaster CrossFlowFan
Over deze koeler kun je kort zijn: Dit is gewoon de _beste_ luchtkoeler. Hij koelt ook beter als de tec unit die ik heb gehad, 10 graden beter zelfs en veel stiller als je een fatsoenlijke fan kiest (had een Calibre GeForce 8800 GTX). Nadelen: erg groot en de base is niet echt mooi gepolijst, koelsmurrie kan ook beter maar dat is makkelijk op te lossen.
Ik heb deze ook op mijn xfx8800 gtx, deze werdt eerst boven de 70 idle en zelfs boven de 95 load temps. Dit in een bigtower met 5 x 12cm fans 8)7 . Nu ongeveer 50c idle en max 65c load temperaturen icm. een 12cm S-flex fan @ 1600rmp. Was wel duur 50 voor de koeler en 15 voor de fan, 65 euro voor een videokaartkoeler vind ik veel geld
Ik heb even een vraagje over deze gpu koeler he.. Het is nu namelijk mogelijk om de fanspeed van de gpu te bepalen, maar ik zie dat de meeste 92mm fans niet goed op de videokaart aan te sluiten zijn. Hoe kan je dat oplossen? Zijn er verloopstukjes van fan voeding naar gpu-fan voeding?
Nou deze heatsink is eigenlijk gemaakt juist voor 92mm fans, met hulp van meegeleverde "clips" zet je hem best makelijk op.
Fan zelf kan je niet op videokaart aansluiten, daarvoor moet je of fan controller of moederboord gebruiken.
ik heb zelf een 92mm regelbare scythe fan met een slotplate met een draaiknopje, erg handig (fan plus controller in 1)

Zo ongeveer als deze: http://www.azerty.nl/prod...34934/kaze-white-led.html

Heb alleen dan een blauw ledje, maar m'n kast heeft geen window, so who cares :)

[Reactie gewijzigd door narcan op 9 oktober 2007 22:25]

Ik heb deze cooler ook. Hoe heb je die heatsinkjes op je chips vast gekregen? Dat plakspul wat er standaard op zit werkt namelijk voor geen ene meter. Die heatsinkjes vielen er bij mij gelijk af, behoorlijk waardeloos dus....
Nou daarover had ik net in een review (helaas review zelf is niet in nederlands). Chips moet je grondig ontvetten + schoonmaken. Daarvoor heb je "speciale" vloeistof, maar puur alcohol "does the job" ook. Moet je hem paar keer echt grondig met alcohol schoonmaken, daarna laten drogen, nogmaals met schone droge doekje vegen en that's it.
Na dat plakken ze als kauwgom.