Thermalright HR-03 Plus Review
In ieder geval heb ik geen spijt dat ik deze koeler heb gekocht. Hij zit nu op mijn BFG 8800GTX-OC kaart. Waarschijnlijk door dat "prefabricated OC" was me kaart altijd net te warm, (tenminste vond ik het zo). Dank aan HR-03 Plus is dat gelijk veranderd. Prestatie - kleine vergelijking: "Everest Ultimate results": Stock Temp. GPU ambient = 68, GPU Diode = 82, GPU = 72 Thermalright HR-03 Plus+Revoltec AirGuard 92mmm GPU ambient = 40, GPU Diode = 51, GPU = 43 Waarschijnlijk zijn metingen niet echt precies, maar vanuit vergelijking kunt u zien hoe deze koeler presteert. Terwijl gaat wel intuïtief, Installatie is niet makkelijkste taak, daarvoor moet u wel een beetje handig zijn. Fan houders vond ik echt lastig, als ze een keer...
Pluspunten
Still Koelt VEEEEL beter dan stock koeling Mooi uiterlijk
Minpunten
Neemt te veel ruimte in beslag (t.m. 5 slots) Fan wordt niet meegeleverd
Eindoordeel
Hij zit nu op mijn BFG 8800GTX-OC kaart.
Waarschijnlijk door dat "prefabricated OC" was me kaart altijd net te warm, (tenminste vond ik het zo). Dank aan HR-03 Plus is dat gelijk veranderd.
Prestatie - kleine vergelijking: "Everest Ultimate results":
Stock Temp. GPU ambient = 68, GPU Diode = 82, GPU = 72
Thermalright HR-03 Plus+Revoltec AirGuard 92mmm
GPU ambient = 40, GPU Diode = 51, GPU = 43
Waarschijnlijk zijn metingen niet echt precies, maar vanuit vergelijking kunt u zien hoe deze koeler presteert.
Terwijl gaat wel intuïtief, Installatie is niet makkelijkste taak, daarvoor moet u wel een beetje handig zijn. Fan houders vond ik echt lastig, als ze een keer geïnstalleerd zijn moet je ze niet meer raken, dezelfde geldt voor memory-chip heatsinks. Fan houders zijn bedoeld alleen voor 92mm fans!
(*tip - geheugen chips grondig met alcohol schoonmaken en laten uitdrogen voor dat u koeling heatsinks gaat plaatsen).
Nou, voor mensen die hun onderdelen koel willen houden of voor stilte liefhebbers is deze VGA koeler "Must Have" ding!
***Ik doe me best maar Nederlands blijft toch moeilijke taal, daarom gelieve te negeren woord-orde en spellingsfouten***
...Echte review komt nog nu is 01:45 uur. ik moet efe slapen
Reacties (12)
Dat moet je niet doen, daar krijg je écht veel te veel kritiek op, want dit.... nou deze review is om te janken, dus kan je het beste een goede typen, waarschijnlijk wordt je review ook verwijderd of gereport en daarma verwijderd
Cool down Kiddo
Hij heeft wel genoeg feiten, beter dan die feiten lose reviews die ik wel eens zie. Trouwens een tip:
Je kan je cooler ook andersom plaatste, als sandwich over je kaart heen. Dat neemt minder ruimte in. Als je je cpu cooler ook van ondere naar boven laat pompen heb je daar ook weer profijt van. Denk wel dat je dan minder goed gekoelde geheugen krijgt.
Misschien zal zoiets met Zalman 9500, 9700 of gelijkaardige koeler lukken?
Voor geheugen gebruik ik Dominator koeler i.c.m. met Collermaster CrossFlowFan
Fan zelf kan je niet op videokaart aansluiten, daarvoor moet je of fan controller of moederboord gebruiken.
Zo ongeveer als deze: http://www.azerty.nl/prod...34934/kaze-white-led.html
Heb alleen dan een blauw ledje, maar m'n kast heeft geen window, so who cares
[Reactie gewijzigd door narcan op 22 juli 2024 19:51]
Na dat plakken ze als kauwgom.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
/u/99328/crop689092bc4e60c_cropped.png?f=community)