Asus Sleeve for EeePad Transformer Review

Fireshade 4 april 2012, 932 views

Asus Sleeve for EeePad Transformer

Pluspunten

• Past perfect.
  • Dun en licht.

Minpunten

• Veel te duur.
  • Methode van dichthouden dmv minieme stukjes klitteband.
  • Methode van vastzetten van de flap voor sta-positie.
  • Wiebelig op tafel.

Er valt niet zoveel over deze sleeve te zeggen, dus zal ik vooral mijn beoordeling onderbouwen.
De kwaliteit van de hoes is gewoon voldoende. Het dient vooral ter bescherming van krassen, wat op zich prima is.
Het insteken van de Transformer in de hoes gaat goed en is simpel te doen. Eenmaal ingestoken, zit de tablet zeer goed vast in de hoes. Het materiaal is dun, licht en sluit erg nauw om de tablet, zoals het hoort. Tot zover prima. Exact mijn motivatie om deze sleeve te kopen. Tot op heden is er (helaas) geen alternatief wat dat betreft.

De hoes heeft een flap die met een miniem stukje klitteband kan worden dichtgehouden. Dat kon toch wel beter in mijn ogen. Ik verwacht dat dit stukje klitteband binnen zeer afzienbare tijd 'op' zal zijn.

Je kan de flap naar achteren omslaan en vastzetten aan een clip aan de achterzijde van de hoes, zodat de Transformer in een schuine stand staat voor prettiger lezen/gebruik. Dit vastzetten van de flap achter de rug gaat echter niet al te gemakkelijk. Ik ben zelf vrij handig en heb geen dikke vingers, maar het was voor mij toch even een gestuntel om de flap in de 'clip' te wurmen. Aan de binnenzijde van de clip zit namelijk ook een stukje klitteband waar je met de flap overheen moet. Het stukje klitteband dient om de flap in de clip vast te houden zodat die er niet zomaar uitschiet. Als de flap in sta-positie is gevouwen/gestoken, staat de tablet helaas niet erg stabiel op tafel: hij is dus wat wiebelig in gebruik.
Een ander nadeel van de clip in het midden aan de achterzijde is dat als je de tablet in de hoes plat op tafel legt met de flap open, de tablet in feite op deze clip rust. Als je de Transformer dan bedient buiten het centrum van het scherm, wiebelt het dus ook. Al dit gewiebel geeft de hoes geen beste indruk.

Bij het gebruik van de dataconnector om de Transformer aan je PC te verbinden of om op te laden, moet de flap open. De dataconnector is niet toegankelijk met flap dicht.
Ook de SD cardslot is niet toegankelijk als de tablet in de hoes zit. Om een SD card in te doen of te verwisselen, moet de tablet eerst uit de hoes.
Zelf vind ik dit niet erg of vervelend, maar misschien wel een punt van aandacht voor anderen.

De lasrand rondom de sleeve is ook een beetje jammer, maar ik weet dat dit lassen de simpelste en goedkoopste manier om de sleeve te produceren.

Mijn beoordeling van de prijs is dan ook navenant. 30 Euro (op dit moment van schrijven) is gewoon veel te veel voor een hoes als deze. Als het nou leer was, dan was het een ander verhaal. Dit is goedkoop polyurethaan (wel effectief), en het ontwerp kon toch wel beter.

Heb jij ook een Asus Sleeve for EeePad Transformer?

Ik heb 'm ook voor m'n TF101. Gekregen voor Kerst, want 30 Euro voor een stuk polyurethaan was me iets te gortig. Heb dezelfde gebruikservaring met als toevoeging dat de sleeve nogal 'smoezelig' wordt bij gebruik, beetje glanzig met vette vingers.