Canon Pixma iP4300 Review

Rowdy.nl 8 oktober 2007, 713 views

Canon Pixma iP4300

Pluspunten

• Goede prijs
  • CD-DVD bedrukken
  • Twee invoerlade's

Minpunten

• Geen

Inktverbruik Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Ik heb de IP4300 nu een half jaar. Ik was op zoek naar een snelle printer die gescheiden inkttanks had, foto's randloos kon afdrukken en CD/DVD's kon bedrukken tegen een redelijke prijs.

Vooral die laatste feature vind je niet zoveel, en al helemaal niet tegen een redelijke prijs. Ik heb destijds rond de 90 euro betaald bij een soort van Media Markt winkel in Duitsland. Afdrukken van Cd/DVD media gaat eenvoudig en vooral snel. Foto's idem. De onderste lade gebruik ik voor normaal A4 papier voor gewone afdrukken.

Kwaliteit van de afdrukken is prima. Hij is ook redelijk zuinig, ik zit nog steeds aan mijn eerste setje inkt, terwijl ik redelijk wat hoesjes, foto's en DVD cover's heb geprint.

Ook de PICT-Bridge functie werkt erg handig. Echter wordt de foto een klein beetje gecropped wat soms niet wenselijk is. Ik vermoed echter dat dat meet te maken heft met het papierformaat (foto formaat vs fotopapier formaat) of de instellingen van mijn camera. Geen zin om 't uit te zoeken en echt storend is 't niet.

Wat mij betreft is de IP4300 een aanrader! ;)

Heb jij ook een Canon Pixma iP4300?

Heb dezelfde printer ook al een maandje of 4 in mijn bezit.
Top printertje voor wat ik ermee gedaan heb.
Installatie is simpel, en gebruik ook!

CD/DVD covers heb ik nog niet geprint, maar wel flink wat foto's op afwijkende formaten.