Specificaties 250GB 3.5" HDD (SATA-150) - Bekijk alle specificaties

Maxtor MaxLine Plus II 250GB , 250GB Review

Spearhead 17 april 2008, 690 views

Maxtor MaxLine Plus II 250GB , 250GB

Pluspunten

• Betrouwbaar, doet het altijd

Minpunten

• Genoemd performanceprobleem

Ik heb deze schrijf gebruikt op 2 Asus moederborden, de A8V en de A8V Deluxe, en alle onboard controllers geprobeerd. Probleem is dat de schrijfperformance ver beneden de maat is. Vermoedelijk komt dit doordat ofwel de schrijfcache uit staat, ofwel dat de write-verify mode permanent aan staat. Wat ik er van gelezen heb is dat - afhankelijk van het model disk - de verificatie uitgeschakeld wordt op het moment dat je pc 10x gestart is, of doet hij de write verify eenmalig op het moment dat een sector voor het eerst benaderd wordt. Kennelijk gaat hier dus iets niet goed.
Maxtor had op een gegeven moment een tooltje om die settings te kunnen inzien en wijzigen, maar dat draait alleen op Intel hardware, dus daar heb ik niets aan.

Heb jij ook een Maxtor MaxLine Plus II 250GB , 250GB?

is dit een review of een probleem wat je met je hdd hebt :) ?

[Reactie gewijzigd door corpost op 17 april 2008 11:02]