Specificaties 40" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung LE40D503 Review

T7D_Sneezy 15 februari 2012, laatste update op 15 februari 2012, 3.889 views

Samsung LE40D503

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Beeldkwaliteit
  • Geluid

Minpunten

• Weinig aansluitingen
  • Beperkte features

Deze Tv via Wehkamp.nl besteld, volgende dag netjes bezorgd in het aangegeven tijdvenster.

Kort samengevat biedt deze TV veel waar voor het geld. Voor mensen die gewoon een goede en simpele willen is dit een goede keuze

Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit is prima, geen fancy geborsteld alu zoals de duurdere Samsung TV's maar gewoon netjes zwart glimmend plastic. De TV staat stevig op de bijgeleverde voet.

Aansluitingen en features
De aansluitingen zijn redelijk beperkt, zo zijn er maar 2 HDMI aansluitingen en 1 scart. Wel heeft de TV een ingebouwd CI+ slot waardoor een externe HD tuner niet meer nodig is (met ziggo). Ook een USB poort waarop jpg's en mp3's afgespeeld kunnen worden is aanwezig.

Voor de rest biedt de TV weinig features; geen WebTV, geen videobestanden over USB etc.

Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit is goed. Out of the box staat hij wel raar afgesteld, maar na wat spelen met de opties is er zeer mooie beeldkwaliteit te verkrijgen. Ondanks de ccfl verlichting en 50hz beeldbuis ben ik erg tevreden over het beeld! Ook ghosting is deze tv vreemd

Geluid
De ingebouwde 10w rms speakers in de tv zijn zeker voldoende. Ook verschillende geluidsprogramma's zijn te kiezen en het volume is goed te reguleren.

Gaming
Op deze tv heb ik een xbox 360 via HDMI aangesloten. De tv is uitgerust met een gamingmode. Ik weet niet exact wat het is, maar volgens mij zorgt het voor een snellere responstijd (en nog wat andere zaken).
Ook hier ben ik zeer tevreden over!

Heb jij ook een Samsung LE40D503?

Via de televisie is het ook mogelijk video af te spelen vanaf je hardeschijf. Hiervoor moet je wel het e.e.a in aanpassen. Zoek op google: le40d503 usb video in en je vindt hier de instructies.
Ik kan met mijn oudere LE32C530 gewoon out of the box via de usb poort van een harde schijf films afspelen.
Dank je voor de uitleg, zie hem nu (4 dagen later) toevallig ook op de site van Wehkamp staan. Zit nog even te twijfelen of ik deze wil of de led variant (iets duurder).

Bedankt voor je review, op de site van wekhamp stond namelijk niet dat er een ci+ module inzat.
hoi Dikke dik,

de review is al van een jaar geleden.
De TV doet het ondertussen nog steeds prima. Zorg wel dat je de goede CI+ module koopt, samsungs zijn best kieskeurig.