Panasonic Viera TX-P42UT30E Review

Dan_NL 14 februari 2012, 1.183 views

Panasonic Viera TX-P42UT30E

Pluspunten

• zeer lage prijs;
  • échte 3D [niet getest ; bril nog niet leverbaar];
  • goede upscaling;
  • zeer mooi beeld bij afspelen blueray en DVD;

Minpunten

• matig geluid;
  • beeld zo helder dat sommige zenders niet om aan te zien zijn vanwege de
  • slechte kwaliteit die ze uitzenden...

Het mooie van dit toestel is dat hij het beeld kan 'opwaarderen' ; dat staat echter niet standaard 'aan' . Het apparaat maakt extra beeldlijnen tussen dat wat via de zender binnenkomt. Eerst baalde ik van het beeld ; het wit leek créme en alles was dof. Na een halfuurtje spelen met de instellingen op zenders met een mooie beeldkwaliteit was het goed aan te zien. Het probleem is dat ik voorheen een Panasonic beeldbuis TV had, met zo'n beetje het mooiste beeld wat er haalbaar was met de oude techniek. Een 106cm wordt dan op het oog grover qua details, zolang de 'invulling' niet aan staat!
De AB komt nogal goedkoop en licht over. Voordeel is : zeer grote tekens op de knoppen zodat het ook voor ouderen zónder bril leesbaar is ! :) Het is een dun kastje, dus het geluid is wat 'hol' , als een schoenendoos... Maar ik was ook wel érg verwend met de megakast van de oude TV, met subwoofer erin en virtual surround.. :P

• DMP-BDT110 Panasonic bluerayspeler
  • AVR-2105 DENON surround receiver

Heb jij ook een Panasonic Viera TX-P42UT30E?

heb je voor t geluid al een beetje gespeeld met de instellingen? Vond die surround opties nog best aardig.
Neen, ik heb het standaard op 'spraak' staan, dan is het nog net een badkamertje.. Voor een film set ik de surround aan. Als ik bij de oude bak de surround aanzette bij een film dan liet ik de TV zachtjes meedraaien omdat het dan toch beter klonk... En dan te bedenken dat de twee voorspeakers zuilen zijn [B&W DM570]... :| Ik ga van de week nog wel wat spelen met e geluids instellingen. Was al blij dat ik nog wist hoe ik de receiver moest programmeren om het geluid naar de juiste optische uitgang te krijgen ; de handleiding is model telefoonboek...
Je zet 3D als positieve eigenschap, terwijl je deze feature nog niet eens hebt kunnen testen... Daarom 1 ster voorlopig. Probeer is wat uitgebreider te vertellen over deze features, maak wat foto's etc.