HTC Titan Zwart Review

ShittyNL 9 maart 2012, laatste update op 9 maart 2012, 2.459 views

HTC Titan Zwart

Pluspunten

• Bestueringssysteem
  • Schermgrootte
  • Snelheid
  • Multitasking
  • Synchronisatie
  • Afsluiting behuizing

Minpunten

• Resolutie scherm vrij laag (specs laag, niet storend!)
  • Gewicht

Inleiding:

Het Operating System(Windows Phone 7) bestaat al anderhalf jaar en het afgelopen jaar heeft het de launch gemaakt in Nederland.

Iedereen die de telefoon voor het eerst ziet zal verblind worden door het mooie heldere scherm(S-LCD) en zijn grootte(4.7'). De HTC Titan is de snelste Windows Phone in zijn serie en met zijn Single Core CPU op 1.5GHZ vliegt alles over het scherm. Windows Phone laat zien dat een dual core overkill is!

Waarom deze telefoon?

Ik ben uitgebreid gaan zoeken voordat ik een geschikte telefoon kon vinden. Voordat ik deze telefoon had had ik de HTC HD2. Dit toestel staat erom bekend dat het een toestel is die alles kan. Windows Mobile, Android en Windows Phone 7 was er beschikbaar voor. Naar veel gepruts kwam ik erachter dat Windows Phone 7 het meest voor mij voldeed. Daarna heb ik gekeken welke telefoon daarna het best bij me past. Ik had het liefst minimaal 4.3' of groter en toen kwam de HTC Titan er het beste uit.

Software

Windows Phone 7 .5 is het nieuwe besturingssysteem van microsoft voor telefoons. Ondanks dat microsoft laat was met het besturingssysteem hebben ze zich toch goed in de markt weten te wringen. Dit OS heeft wat andere OS'en niet hebben en dat is integratie met andere microsoft producten. Of het ligt je of het ligt je niet. Voor de rest is de User Interface ook even wennen. De metro interface bestaat uit grote vierkanten blokken die bewegen, ook wel live-tiles genoemd. Het is even wennen maar zodra je eraan gewend bent wil je niet meer anders.

De Hardware:

CPU

De Qualcomm MSM8255 @ 1.5 GHZ zit in de behuizing van de HTC Titan. Deze processor zit ook in de nieuwe Nokia maar HTC heeft dit ding geklokt op 1.5 GHZ daardoor is dit de snelste Windows Phone die er is. Het is geen dualcore maar daar merk je niks van. Windows Phone laat zien dat een dualcore niet nodig is.

Scherm

Het scherm is mooi groot(4.7') en helder. Het is een Super LCD scherm dus echt energie zuinig is het niet. De resolutie van het scherm is 800X480. Veel mensen zullen dit te weinig vinden omdat ze dan vinden dat het blokkerig wordt. Dat wordt het niet in mijn inzien, maar als dat het wel zou worden dan zou het mooie heldere scherm dat helemaal wegpoetsen.

Geheugen

Er is 16GB geheugen beschikbaar waar je bestanden zoals muziek en video's kan opslaan. Voor mij meer dan genoeg maar er zijn zat mensen die dit te weinig vinden. Helaas is het geheugen niet uitbreidbaar d.m.v. een micro SD.
Teven is er ook 512MB aan werkgeheugen. Meer dan genoeg.

Accu

De accu gaat bij goed gebruik, goed een dag mee.
Denk aan van 08:00 tot 22:00 met 2 a 3 uur internetten/spelletjes spelen tot 2 a 3 uur muziek luisteren. Aan het einde bij mij van een normale dag heb ik zo rond 22:00 uur nog 20 % accu over. Ruim voldoende voor een smartphone.

Design

De behuizing is van een stuk aluminium gemaakt.
Het komt zeer robuust en sterk over. Het design vind je mooi of je vind het niet mooi is mijn mening.

Camera

De camera is goed. Met zijn 8MP camera zijn alle foto's goed te maken. De functie om landscape foto's te maken is zeer leuk gedaan door HTC. Zo kun je met gemak 3 foto's naast elkaar zetten zonder geknoei en het gaat naadloos over.

Afsluiting

Al met al is het een zeer leuke telefoon. Het OS en de grote van het scherm zorgt ervoor dat de telefoon een hele fijne telefoon is.

Toevoeging

Laatst gooide ik een kopje koffie om. Geen probleem voor de HTC Titan. Er zat een beetje koffie op het scherm en er was een beetje ingelopen bij de ingang van de LED-flitser. Maar niets is nat geworden of verstoord dus de telefoon heeft nog gewoon garantie enzovoort. Dus de afsluiting van de behuizing is ook zeer goed bij de HTC Titan.

Heb jij ook een HTC Titan Zwart?

Ik gebruik nogal veel applicaties en om het overzichtelijk te houden gebruik ik in Android folders. Is die mogelijkheid er in Windows Phone 7.5 ook?
Dat niet, maar de belangrijkste apps kan je wel vastpinnen aan het hoofdscherm. Ik hoef dan ook bijna niet naar de App lijst en indien dit toch nodig is, is het gebruik van de alfabetische volgorde zeker niet vervelend. Door simpelweg op een letter te tikken verschijnt er een eenvoudig menu met alle letters. Daardoor spring je door je lijst zo naar de Apps die je wilt gebruiken.

Mijn hoofdpagina is overigens niet erg lang. Social Media is onder 1 Tile te bedienen en bellen, smsen, mailen, Whatsapp en Agenda staan op mijn hoofdpagina en daarvoor hoef ik dan niet voor te scrollen.

Andere Apps die ik iets minder vaak gebruik zijn te vinden door wat verder naar beneden te scrollenin het hoofdmenu.
Het sorteren van apps in mappen is niet mogelijk met Windows Phone. Je lijst wordt gesorteerd in alfabetische volgorde en al je games komen in de Microsoft Games hub.