OCZ ATI CrossFire Certified OCZ2A8001G Review

Ostraq 28 maart 2008, laatste update op 14 oktober 2008, 1.159 views

OCZ ATI CrossFire Certified OCZ2A8001G

Pluspunten

• default CAS latency (4-4-4-15) @800MHz
  • effective CAS (4-4-4-12) @800MHz
  • ziet mooi eruit
  • redelijk/goede overclocker (950MHz)

Minpunten

• hmm, ik heb ze niet gevonden...

Stabiliteit Score: 5
Twee sets gekocht in April 2007, dankzij prijzen daling, was dat een redelijk goede deal.
Geheugen zelf is zeer stabiel met nette latencies. "Straight out of the package" loopt ie op 800MHz met 4-4-4-15 CAS.

Tot nu toe geen problemen ermee. Altijd 100% stabiel. Een beetje irritant dat deze 4 reepjes in XP en Vista 32bit worden als 3.2GB gezien, maar OK dat is weer OS probleempje.

24/7 @800MHz/4-4-4-12/1.95V i.c.m. P5W DH DeLuxe, E6600 en BigTyphoon + Corsair Dominator Airflow Fan
paar leuke overclock pogingen niet echt "skyrocketing" maar toch 150MHz meer dan bedoeld.

@875Mhz, 5-5-5-12, 2.0V
@900MHz, 5-5-5-12, 2.1V
@950MHz, 5-5-5-15. 2.25V

*Voltage blijft binnen de EVP (Extended Voltage Protection) van OCZ.

Ik ben wel een OCZ fan, daardoor is deze poging tot review misschien niet 100% betrouwbaar, maar vele mensen zullen ook 99% goed genoeg vinden.

p.s. nogmaals excuses voor me nederlands

Heb jij ook een OCZ ATI CrossFire Certified OCZ2A8001G?

Hee man!

Coole review, ik ben ook best een fan van OCZ, ik heb zelf 2 x OCZ 2 GB DDR2-800 Kit (XTC Platinum 2, OCZ2P800R22GK) in mijn machine zitten, icm een Asus M2N32 WS Professional.

Dat geheugen loopt op 920MHz op cas 4 nog steeds. Retesnel.
Overigens herkent Vista bij mij Zo'n 3.6 GB van de 4.

Grtz!
Leuke review opzich!
Ikzelf ga deze module's morgen avond ophalen. :)
Ik ben zelf erg benieuwd naar de overclock prestaties, aangezien ik her en der lees dat ze de 1000Mhz halen..over een tijdje dus ook een review van mijn kant!

[Reactie gewijzigd door Vosje267 op 2 oktober 2007 23:30]

@Vosje267 succes met overclock, persoonlijk ging ik niet boven EVP, maar zoals ik zei, +150MHz is ook niet zo slecht.

@RichardHoman87, Platinum en Titanium kits moeten kunnen 1000MHz halen, waarschijnlijk niet met CAS 4, maar CAS 5 zeker.

p.s. Long Live "TarzaNNederlands"