Toshiba Satellite P770-104 Review

thewalker66 13 februari 2012, laatste update op 13 februari 2012, 1.325 views

Toshiba Satellite P770-104

Pluspunten

• Core i7, 1600x900 WXGA++ superscherp beeld, snel, typt heerlijk, prima uitgebreide featureset. Chic. In- en uitschakelbaar touchpad. Verplicht toetsenbord (handmatig in- en uitschakelbaar). Harman Kardon speakers.

Minpunten

• "maar" 4GB geheugen, weliswaar uitbreidbaar, af-fabriek slechts 1 bank gebruikt, terwijl er 2 beschikbaar zijn. "Slechts" 500GB HDD. Geen ruimte voor een 2e schijf.

Qua features is dit een uitgebreide laptop. Alles erop en eraan.
  • Een 17,3" is overal te koop voor uiteenlopende prijzen, echter een 17,3" met een Intel Core i7 is al wat unieker. Prijzen lopen dan al snel op tot dik boven de 800 euro.
    Scherm is breedbeeld. 1600x900. WXGA++. Scherp. Ondersteund 1080p. Hoe en of 3D werkt weet ik nog niet, maar er zit wel iets van ondersteuning geloof ik. Grafische kaart is ruimschoots voldoende.
    Voldoende aansluitingen (zie specs).
    Warmte productie is normaal/minimaal. Geen bijgeluiden door fans o.i.d. (je koopt echt kwaliteit).
    Deze laptop heeft een, vind ik, geweldig design. Materiaal is chic, niet glanzend (want dan zie je alle vingers). Hele cover is van een gestreept motief. Kortom: chic.
    Toetsenbord is wat verlaagd hetgeen heerlijk typt. De aanslag is zacht, erg prettig. Het motief van de cover loopt door in het toetsenbord (mooi, maar ook enigszins beschermend in geval van ongelukjes). Toetsenbord is verlicht. Handmatig in- en uit te schakelen.
    Ook het touchpad kun je handmatig uitschakelen.
    Als laatste, maar zeker niet minste, het geluid uit de HARMAN KARDON speakers. Dit is zelfs in Dolby. Een van mijn persoonlijke redenen om dit model te kiezen. In een woord: een geweldige multimedia ervaring!!!
    Goed voor dagelijks gebruik, CAD tekenwerk, gaming, you name it!
Als de laptop, en zo voelt ie na 1 week wel, net zo robuust als onze voorganger (P300-18M) dan zit het helemaal snor. Nadelen van de voorganger waren touchpad (ligt er op, niet verzonken en resulteerde vaak in onbedoelde aanslag - maar is opgelost bij de P770) en optical (defect na garantie en vervanging kost >300 euro - maar dat beschouw ik maar als pech, want Toshiba kende het niet als structureel probleem).

Over de accuduur kan ik vooralsnog niets zeggen, want die bleek bij aanschaf niet goed te laden (ik krijg deze week een nieuwe accu opgestuurd); voor de volledigheid: ik heb een toonmodel gekocht.
Mijn prijs was 729 excl. BTW, dus je kunt eens rondkijken of je voor hetzelfde bedrag deze laptop kunt kopen als je dit model overweegt...

P.S. Misschien handig: http://us.toshiba.com/computers/laptops/satellite/P770 en http://www.youtube.com/watch?v=GQtCi6dlp7o

Succes.

• LG NAS N2R1
  • Toshiba P300-18M
  • Philips TV 42PFL7606H
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Toshiba Satellite P770-104?

Thanks! Ik wilde ook eens mijn bijdrage leveren aan Tweakers, want ik maak voorafgaand aan een koop ook altijd gebruik van de review van anderen... :)
Gezien de beperkte beschikbaarheid van goede foto's van dit model, zou ik een paar goede en duidelijke foto's van dit model erg waarderen...
De 775 is idd de opvolger, maar die (met 8GB / 750GB HDD) kost dik 1.400; ik was dus 867 kwijt. Da's 500+ verschil. Ik heb voor 30 euro nog 4GB geheugen bij gekocht. Die duw ik er zelf wel bij en de HDD en die schijf van 500GB is ook groot genoeg. Ik heb nog een NAS van 2TB... :) :)
Ik bedoelde eigenlijk real life foto-s, en geen bijgewerkte, gefotoshopte promotiefoto's. In het echt zien die apparaten er toch anders uit dan op dit soort afbeeldingen. :) Dus als je toevallig een digitale camera hebt liggen....
Het lijkt erop dat je de verkeerde uitvoering hebt gekocht. De Satellite P770 was namelijk ook leverbaar met 6GB geheugen en 750GB HDD (weliswaar tegen meerprijs maar toch).

Ik weet niet of dat type ook in Nederland leverbaar was, maar inmiddels is er een opvolger: de P775, deze heeft 2 schijven van 750GB en 8 GB geheugen, maar zal vast een stuk duurder zijn.
Deze laptop is nu bij de mediamarkt verkrijgbaar voor 549,- euro (excl. btw)