Specificaties 30GB 2.5" (SATA-300) @ 270/220MB/s - Bekijk alle specificaties

Corsair Nova 2 30GB Review

patrickvb 13 februari 2012, laatste update op 13 februari 2012, 424 views

Corsair Nova 2 30GB

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• 'bevriest' regelmatig enkele seconden. Daardoor volledig onbruikbaar om een OS op te draaien.

Samengevat: bagger. Ik had er Windows 7 op gezet. Op zich draaide mijn systeem duidelijk sneller dan met de oorspronkelijke HD. Binnen een maand begon hij echter regelmatig enige seconden te bevriezen. Dit werd steeds erger, zodat het systeem uiteindelijk trager was dan met een HD! Op de diverse Corsair fora vond ik dat net iets te vaak terug... Corsair zelf deed er volledig het zwijgen toe. Ook geen firmware updates o.i.d. Voor RMA terug gestuurd en een nieuwe ontvangen. Binnen een maand weer hetzelfde. Dus duidelijk niet exemplarisch! Weer terug gestuurd en met bijbetaling van het verschil een ander merkt ontvangen van de leverancier (waarvoor dank, 4Launch!).
Mijn advies: Geef een paar tientjes uit voor een beter product, maar koop deze zeker niet.

• ASRock ION 3D
  • Windows 7

Heb jij ook een Corsair Nova 2 30GB?

Op zich helemaal gelijk dat Corsair support bagger is en die Nova's staan ook niet al te goed bekend, maar iets meer info mag wel (bv. welke drivers, bios instellingen, schone Windows installatie of image, etc.). Kan bij SSD's vele dingen opnoemen die problemen gaan veroorzaken.