ICIDU Mini Drive USB Stick 16GB Review

Akemi 12 februari 2012, laatste update op 13 oktober 2015, 1.149 views

ICIDU Mini Drive USB Stick 16GB

Super klein product maar uiteindelijk niet helemaal betrouwbaar gebleken. Na 3 jaar overleden.

Pluspunten

• Klein van formaat
  • Relatief snel
  • Geheel gesloten in rubber

Minpunten

• Rubberen omhulsel kan er wel afgehaald worden

Reden van aanschaf:
Mijn auto heeft een usbpoort voor het afspelen van MP3's. Aangezien deze poort achter een klepje zit wilde ik graag een zo klein mogelijke USB stick zodat het klep je ook weer dicht kan als de stick erin zit. Het liefst 16GB indien mogelijk.

Ben op zoek gegaan en de volgende kandidaten gevonden.
- Supertalent pico c, erg snel alleen onbetrouwbaar en net iets te groot voor mijn doel.
- Lacie Moskeyto, traag en onbetrouwbaar.
- Delock, snel maar niet meer in 16GB te vinden.
- Kingston Data Traveller micro, goedkoper dan mijn huidige keuze maar kon geen testen met read/write prestaties vinden. Dus geen idee wat deze stick uiteindelijk doet.

Mijn uiteindelijke keuze:
Icidu mini drive. Relatief snel, veel opslag en klein genoeg.

De stick zelf is omhult met rubber en je krijgt er 3 (rubberen) dopjes bij in drie verschillende kleuren. Blauw, groen en donkergrijs. Handig dat het in rubber is gesloten waardoor het minder gevoelig is voor water of vuil.

De rubberen casing is er redelijk makkelijk af te halen waardoor je er mee kan modden als je wilt. Kan dus best zijn dat als je deze stick vaak aan het kettinkje eruit haalt dat je met alleen rubber in je handen staat. De usb aansluiting ziet er verder solide uit. Verder kan ik over de betrouwbaarheid nog weinig zeggen. Daar heb ik de stick te kort voor gebruikt.

Prestaties.
Nu zijn de prestaties niet van supergroot belang voor mijn doel maar een beetje schrijfsnelheid is wel prettig als je er veel naar toe moet kopieŽren. Lees snelheid is meer dan voldoende voor MP3.

Wat benchmarks gedraaid zodat je zelf kan beoordelen of de prestaties voldoende zijn voor jouw doel.
Er zit tussen de 50mb en de 1000mb benchmark wel een raar verschil. Kan niet verklaren waardoor dit komt.

UPDATE 13-10-2015: Stick is uiteindelijk overleden. Niet echt betrouwbaar dus.

Heb jij ook een ICIDU Mini Drive USB Stick 16GB?