Sandisk Cruzer Slice 16GB Zwart Review

LeeLi 12 februari 2012, laatste update op 12 februari 2012, 783 views

Sandisk Cruzer Slice 16GB Zwart

Pluspunten

• De kleur?
  • Schuifmechanisme?

Minpunten

• Snelheid!

Ik heb de Sandisk Cruzer een halfjaar geleden gekocht vanwege gebrek aan andere draagbare opslagmedia.
In Amersfoort zijn er een paar elektronicawinkels, die niet worden gerund door Pakistanen ofzo.
Dat zijn de Dixons (één in V&D, andere gewoon op straat), de Paradigit, de MyCom en de Dynabyte.
Hoewel ik eigenlijk met Paradigit de meeste ervaring had, immers ik had daar een SD-kaartje gekocht voor mijn zusje, en op internet al een geschikte Usb-dongle had gevonden, ging ik heel eigenwijs naar de Dixons “om iets anders uit te proberen”, daar de Usb-dongles op de site van Paradigit gebrek had aan specs en de MyCom zoals altijd een beetje overpriced is.
De Dixons verkocht twee dongles, de Sandisk en een Kingston.
Verkoper raadde de Sandisk aan, en omdat het een handig schuifmechanisme had (en ik geen zin had om de hele stad door te lopen), ben ik maar gegaan voor de Sandisk.

Prestaties

Eigenlijk had ik ter plekke op mijn iPhone moeten kijken hoe de reviews waren, de prestaties zijn bij mij, evenals bij anderen, zeer teleurstellend.
Alhoewel usb 2.0 niet echt het snelste medium is, is de snelheid van deze Sandisk echt bagger, een film van een paar Gb doet er een uur over om te kopiëren!
Leessnelheid: 18.61 MB/s
Schrijfsnelheid: 5.08 MB/s

Stabiliteit/Betrouwbaarheid
Stabiliteit?
Hij is nog steeds niet kapot en nog altijd even sloom, dus geen verandering in de loop van de tijd.
Technisch gezien is de usb-stick niet onbetrouwbaar, hij doet waarvoor die gemaakt is: sloom zijn.

Sinds ik de stick heb gekocht heb ik geen stap meer gezet richting de Dixons, ze verkopen wel merken, maar ze verkopen alles heel overpriced.
Ik had destijds ¤25,- voor betaald.
Pricewatch: ¤13,-
Voor dezelfde ¤25,- had ik nu online een 32 Gb kunnen aanschaffen, of gewoon twee stickjes van 16 Gb bestellen, die wel gewoon acceptabele doorvoersnelheden hebben!

Ik heb een fatale aankoop gedaan, de usb-stick werkt heel langzaam, de prijs is hetzelfde als voor een product dat beter werkt en een wijze les geleerd: kijk altijd eerst online bij iedere winkel!

Heb jij ook een Sandisk Cruzer Slice 16GB Zwart?

Waarom maar 3 sterren op betrouwbaarheid als het ding gewoon betrouwbaar werkt?
Oeps, niet gezien

Dankjewel voor het melden!
Als je sneller films wil kijken koop je maar een hdmi kabel. Die 1 ster van prestaties slaat echt nergens op.
goed punt, al denk ik dat je gezien de fabrikant en de prijs toch ook wel een ietsje sneller apparaat kan verwachten. Maar één ster ....
(doe er dan 3 o.i.d.)
Niet om flauw te doen, maar:
"De Dixons verkocht twee dongles, de Sandisk en een Kingston."
bij dongle hebben veel mensen toch algauw de asociatie met bluetooth- en wifi-dongle en minder met een usb-stick. (althans dat geld i.i.g. voor mij)
Waarom overigens de opmerking over Pakistanen?

Hoe dan ook dank voor deze review, sta op het punt een usb-stick te vervangen, en heb hier zeker wat aan! :)
Ik heb er ook een en hij is echt heel traag, speelt niet eens soepel een film af op de tv.
ik had hem ook 2 sterren gegeven