Specificaties 3,65" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Xcover S5690 Oranje Review

tommiewolfs 11 februari 2012, 5.395 views

Samsung Galaxy Xcover S5690 Oranje

Pluspunten

• Stevigheid, design,

Minpunten

• accuduur, bleutooth-ondersteuning

De verpakking is minimaal, de complete verpakking is nauwelijks groter dan de telefoon, 1 klein plaatje plastic, voor de rest karton.
In de doos zit de telefoon, lader, 2gb micro-sd card met adapter naar sd-formaat, accu, minimale gebruiksaanwijzing en montage-instructie.

Het toestel voelt stevig aan, de behuizing is daar speciaal voor gemaakt, en de IP67 standaard zegt natuurlijk genoeg. De case is voorzien van ribbels aan de zijkant en de kunststof rug heeft een antislip, waardoor het toestel lekker in de hand ligt.

Android werkt goed en snel, fotokwaliteit is voldoende. Het scherm voelt stevig aan en reageert goed ondanks dat het een extra stevig scherm is ivm IP67.

Aansluitingen en knoppen:
Bovenop de audio-aansluiting, standaard 3mm.
Links aan de zijkant de volume knop, rechterzijkant de aan/uitknop.
Onderaan de voedingsaansluiting.
Onder het scherm zitten 3 knoppen die standaard bij andere toestellen softwarematig zijn, maar nu dus hardware: "more" - "home" - "back", dit geeft ook een gevoel van stevigheid.
Op de rug bovenaan de camera, daarnaast de LED-lamp, ook te gebruiken als zaklamp.
Onderaan op de rug de extra vergrendeling van de kap.

Alle aansluitingen zijn keurig afgedekt met een kapje, en als hte goed is zijn de knoppen ook intern extra afgedekt. IP67 zegt dat het toestel 30 minute onder water moet kunnen blijven en valbestendig is.
Onder water heb ik nog niet getest :-), maar ik heb 'm wel laten vallen op beton, van 1 meter hoogte. De telefoon ging spontaan ieder half uur resetten. Na de accu eruit gehaald te hebben en herplaatst, doet ie het weer prima.
Alle knoppen doen hun werk verder goed en voelen stevig aan.

De accu is volgens mij heel redelijk, ik bel vrij veel en ben ook redelijk veel op internet. Hij houd het dan een dag uit. Als Bluetooth aanstaat, merk je dat de accu sneller leeg gaat, maar dat is standaard bij alle toestellen die ik gehad heb.
Wifi werkt goed, bleutooth werkt goed, maar in m'n prive-auto met parrot-carkit werkt de sync met het adresboek niet. De handsfree van Opel van m'n werk werkt prima.

Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind 'm erg goed uitzien, ik hou wel van die stevige uitstraling.

Ik hoop dat iedereen hier iets aan heeft.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Xcover S5690 Oranje?

Onderwater doet hij het ook prima ;)

[Reactie gewijzigd door Cyleo op 11 februari 2012 13:58]

Bedankt voor je aanvulling, Cyleo.
Ik ben nu nog meer onder de indruk van het toestel
Ik heb 'm nu ook onder water getest.
In de keukenspoelbak onder ongeveer 15cm water en met een ander toestel ernaar laten bellen. Dat heeft 'm niet echt goed gedaan.
De speaker voor de ringtone en mp3-weergave heeft het begeven en maakt alleen nog maar kraakgeluiden.

Na een sotware-update van m'n carkit werkt de bleutooth verbinding nu beter. Ook de contacten worden gesynched

Vandaag voor het eerst een totale freeze van het toestel gehad, niets werkte meer. Batterij eruit, erin en weer door. Moet niet te vaak voor komen, anders keur ik 'm echt af.
Beste lezer,

Ben van plan om de Xcover aan te schaffen echter houdt me 1 ding tegen.
Heb nu een HTC legend en heb het probleem dat ik te weinig intern geheugen heb. (daarbij begint ie ook erg te verslijten)
Als ik online vergelijk heeft de HTC meer intern geheugen dan de Xcover.
Ik kan nu de apps die de ruimte innemen niet verplaatsen naar de SD kaart dus verwacht dat dat ook niet bij de Xcover kan.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of kun je bij de Xcover de Apps als whatsapp en facebook wel op een extern geheugen plaatsen?

Alvast bedankt voor de reacties!
Nooit kopen dat ding!
Te weinig geheugen, je kan zelf geen apps installeren want daarvoor is het geheugen te klein en op de sd kaart kun je haast geen apps zetten. De eigen Samsung apps updaten gaat niet eens vanwege het geheugengebrek en die geupdate moeten worden zijn dan ook niet meer bruikbaar. Bovendien valt de WIFI altijd weg, werkt de headset aansluiting niet waardoor je geen muziek en radio kunt luisteren want dat kan niet over het speakertje. KIES update werkt niet op XP dus altijd foutmeldingen met de PC en bluetooth is niet aan de praat te krijgen.
Vriendelijke groet.