Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2 Review

pummetje 15 februari 2012, 1.947 views

Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2

Pluspunten

• werkt vloeiend met de nieuwe games
  • goede overklokker
  • kost niet teveel geld
  • goede koeler

Minpunten

• geen eigelijk

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Ik wilde een videokaart hebben die niet teveel geld ging kosten, en de nieuwere spellen vloeiend kon spelen.
Al snel kwam ik bij deze videokaart omdat het de bang for de buck van het moment is, en omdat er een goede koeler opzit.

Deze kaart gelijk gehaald en meteen in mijn systeem gedaan...
Alle spellen die ik heb werken nu op goede settings en gewoon vloeiend.
Ook battlefield 3 werkt perfect op high op de stock snelheden, met de overklok heb ik battlefield 3 op ultra m.u.v. AntiAliasing vloeiend gekregen (:

Het was een hele upgrade van een HD5670 :+

Ben meteen gaan overklokken en heb een goede overklok gehaald

1000/1175 en de fansnelheid op 60%.
volledig stabiel een uur gestressed met furmark en komt niet hoger uit dan 65 graden
De koeler ga je hierdoor wel horen, maar dat is geen ramp.
Ik heb altijd een headset op en dan hoor je hem niet :)

heb hem stabiel gekregen met sapphire trixx
met core clock op 1000mhz, memory clock op 1175 en voltage op :1225

Op de stocksnelheden is deze kaart zo stil dat je hem niet hoort, dat is wel fijn voor de mensen die een stil systeem willen.

Ook heb ik meteen de standaard koelpasta vervangen door Artic MX-2, dat scheelt veel met de temperaturen, hier heb ik foto`s van voor de ge´nteresseerden.

Een geweldige videokaart voor de mensen die niet veel geld willen uitgeven, en een snel systeem willen!

Jochem

• Gigabyte GA-890FXA-UD7
  • AMD Phenom X6 1100T 4GHZ OC
  • 16GB Corsair Dominator
  • Corsair H60
  • Coolermaster HAF X
  • Crucial M4 64GB
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2?

Wel veel :P en :) erin
gebruik HOOFDLETTERS
Leestekens zijn ook zeer welkom.
Mocht je je review willen verbeteren, kijk dan even naar de andere reviews op deze zijn (het liefst die met veel sterren). Je ziet dat in die reviews de inhoud in kopjes is onderverdeeld en er een goedlopend verhaal van is gemaakt.
ben gaan testen met 1x6pins aansluiting
het een burn in test de videokaart is gewoon stabiel met 1x6pin
dus het heeft geen 2x6pins nodig eigenlijk
nu heb ik ook zitten google`en en heb gezien dat de v1 6850`s gewoon 1x6pin hebben
dus de 2e 6pin is nutteloos of heb ik het verkeerd?
dus het is wel mogelijk om het mijn voeding crossfire te draaien
(modxstream pro 500)

mvg
Ik heb deze videokaart ook, en hij werkt prima met 1 enkele 6-pins voeding aansluiting. De kaart heeft een tweede aansluiting zodat deze zelfs bij extreme overclocks van voldoende prik kan worden voorzien.
Review die vooral uitblinkt in het aantal spelfouten.

back bang for de buck
en er een goede koeler opzit op zit
teveel te veel geld ging kosten
met de het standaard voltage
ik heb altijd hij mijn headset op
dat scheelt ookal ook al
artic Arctic mx-2
verder heb ik geen verdere negatieve eigenschappen

Ik geef je 1 ster voor de moeite.
Heeft jouw moeder je vroeger te weinig geknuffeld?
alle spelfouten zijn nu aangepast en er zijn dingen bijgewerkt mvg
Het was een hele upgrade van een HD5670 :+
Wat was een hele upgrade. vertel de verschillen! Vertel de reden waarom je deze kaart heb gekocht
Waarom ik deze kaart heb gekocht,ik game best veel en mijn 5670 was gewoon niet snel genoeg daarvoor de nieuwere games waren gewoon niet vloeiend daarom heb ik deze gehaald en deze kaart kan het wel vloeiend mvg
Ik heb deze kaart ook. Als ik hem overklok naar 920mhz geloof ik e ik doe Furmark burn in test is. Er niets aan de hand, maar toen ik 720p benchmark deed schoot de temperatuur ineens naar de 80
temperaturen voor videokaarten zijn rond de 80graden gewoon normaal
wat je zou kunnen doen is de koelpasta vervangen door nieuwe
let erop dat die geen elektriciteit mag geleiden
vervang hem bijvoorbeeld door gelid gc extreme
dat kan ook al een aantal graadjes schelen

misschien kan je je koelvin wat harder laten draaien om hem koeler te houden

heb deze videokaart al een tijdje niet meer
heb zelf nu de 7870 watergekoeld door ek 7870 nikkel

succes met je overklok