Specificaties 3,5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia C7-00 Zilver Review

thomasvdp1994 11 februari 2012, laatste update op 11 februari 2012, 1.457 views

Nokia C7-00 Zilver

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Fm-transmitter (uitzenden op FM frequentie)
  • TV-out
  • HD camera
  • Camera vooran
  • Gratis GPS
  • Symbian Belle
  • HD Gaming
  • Films bekijken
  • AMOLED scherm
  • Krasvrij scherm
  • 3G en wifi b/g/n
  • ...

Minpunten

• Flash-websites worden niet geladen
  • Lock-screen met blokkeringscode niet modern
  • Geen volwaardige zoomfunctie
  • geen HDMI (wel tulp)

Kort samengevat
  • Zeer goed, snel en gebruiksvriendelijkheid!
  • Ligt goed in de hand & weegt niet veel!
  • Is redelijk dun wat zorgt voor een goede houding in de hand.
  • 680Mhz en 256 MB RAM volstaan voor multitasken en HD gaming...
  • Heel wat handige hardware
  • Symbian Belle na update
  • Microsoft Apps (Beta)
  • Lange batterijduur
  • Nokia Maps (2.0 Beta)
Handige hardware
  • FM Transmitter
  • TV-OUT (via 3.5mm jack)
  • HD camera 720p!
  • 8MP photo camera
  • Camera vooraan (voor videobellen)
  • Ingebouwde & gratis GPS (met life update & traffic control) meld vaste flitspalen (en files wanneer je over Mobiel Internet beschikt) in samenwerking met Touring Mobilis
  • 3G en Wifi b/g/n
  • Krasvrij (Gorilla Glass) scherm (AMOLED)
Symbian Belle vs. Anna & Android

Dankzij de update naar Symbian Belle is deze telefoon veel sneller, gebruiksvriendelijker en moderner geworden. Net alsof je een nieuwe gsm hebt gekocht (alleen is het dezelfde).
Symbian Belle heeft veel trekjes van Android gekregen, zo heb je een notificatiebalk (dropdown) zoals bij Android, heb je meerdere zoekfuncties dan in Symbian Anna. Ook de muziekspeler, camera & videomenu zijn onderhanden genomen. Waar in Symbian Anna woorden stonden, staan nu icoontjes... . Ook is er een nieuwe browser die sneller laad dan die van Anna. De 6 startschermen zijn ook een ferme verbetering samen met het lockscreen al vind ik de beschikbaarheid van widgets beperkt.

Apps & Nokia Store

Tal van handige applicaties waardoor je smartphone nog slimmer word. (zie hieronder)
En games zoals angry birds en doodle jump ontbreken niet voor deze telefoon...
Deze kun je vinden in de Nokia Store, wel vind ik dat de website versie eens mag gemoderniseerd worden.
Beta apps kun je hier vinden: http://betalabs.nokia.com/apps

Microsoft Apps (voor midden 2012)

Word, Excel en Powerpoint bestanden kun je openen met QuickOffice. => In de eerste helft van dit jaar komt er een update uit waarin Excel, Word en Powerpoint en nog andere applicaties van Microsoft verwerkt zitten (de eerste samenwerking op Symbian met Microsoft Office Apps)
Een Betaversie is reeds te vinden en werkt redelijk goed, alleen Word, Excel, Powerpoint ontbreken nog, de rest kan ik niet testen daar Lync, OneNote, PowerPoint Broadcast,... meer zakelijk zijn..

Nokia Maps Suite 2.0 (Beta)

Werkt zeer goed, en beschikt over meer apps, zoals openbaar vervoer & Automodus!
Handig dat je zo altijd een GPS bij je hebt!

Batterij

Met de batterij kun je een week of langer voort, bij intensief gebruik kun je zeker 1 dag verder!
Er zijn nog meer voordelen aan deze telefoon. Nadelen volgen later, daarvoor heb ik deze smartphone nog niet lang genoeg in bezit!

Camera (foto & video)

Met de ingebouwde 8MP camera kun je snel scherpe foto's vastleggen, deze zijn van goede kwaliteit enkel jammer dat het geen volwaardige zoom is! Filmen in HD is echt de max en is van uitstekende kwaliteit. Na de Update naar Symbian Belle zijn de camerafuncties ook makkelijker te bedienen dan in Anna! Een handige app hierbiij is Panorama waarmee je snel en goede panorama foto's kunt maken met je gsm...

TV-Out en FM-transmitter

Beide komen wel eens van pas en zijn zeer eenvoudig in gebruik. Jammer dat het geen micro-HDMI is ipv tulp al is de beeldkwaliteit wel voldoende als je over een goede TV beschikt. De FM-transmitter werkt goed (tot op 2 - 4 m afh. van de situatie) frequentie instellen en het werkt. Ook handig voor in de auto waar geen USB en/of bluetooth aanwezig is, gewoon de radio gebruiken.

een perfecte all-in-one smartphone in zijn prijsklasse ( 200), eigenlijk is het een GPS, videocamera, fotocamera & smartphone in een toestel!
Voor de rest ben ik het volledig eens met de review van dretje al heeft hij het wel nog over Symbian Anna, met de Update naar Symbian Belle zijn heel wat problemen van de baan...

Buiten deze versie heb je ook nog de Nokia Oro en de Nokia 701.

Ik heb de C7 gekocht voor 165 in de ALLO telecom (stond 199 en nu nog altijd en nog 34 gekregen voor Nokia 5530) voor een ander winkel denk ik dat je goedkoop zit bij CoolBlue en Vandenborre.

Nog vragen? Reageer hieronder aub

Heb jij ook een Nokia C7-00 Zilver?

Ik snap dat je heel blij bent met je nieuwe telefoon, maar dit is meer een opsomming van feiten die men ook op de website zou kunnen vinden. Valt nog veel aan te doen dus.
Ik heb aan Symbian Belle genoeg negatieve eigenschappen hoor,

het niet kunnen synchroniseren van meer dan 1 agenda (Gmail) weinig apps in verhouding tot Android/iPhone etc.

Ik heb zelf een e-7 en ben daar heel blij mee, maar ik merk toch af en toe dingen op die net iets beter hadden gekund dus dat zal bij jouw telefoon ook zo zijn.

Je voordelen zijn ook niet echt voordelen maar meer specificaties. Gratis GPS heeft elke telefoon. Een GPS verbinding is namelijk gratis.

[Reactie gewijzigd door Afvalzak op 11 februari 2012 11:44]

Je kan misschien niet meer dan 1 agenda synchroniseren, maar je kan er wel meerdere aanmaken... (agenda's kun je synchroniseren met Outlook.

Minder apps ja akkoord, maar de apps die er zijn, zijn wel erg nuttig eh.
enkele vb.
- Situations
- Automodus
- Battery Monitor
- Internet Radio
- Microsoft Apps Beta als je die vind xp, en dit jaar nog volledige versie GRATIS!

En heel wat uitstekende games...
Apps & Games kun je ook gratis vinden na wat research xp!
@afvalzak

ja maar aan elk OS is altijd wel wat te zeiken.
Symbian, WIndows Mobile (dus niet Phone 7 en above), MaeMo, MeeGo en WebOS ben ik altijd al verliefd op geweest, puur omdat het nou eenmaal net wat problematischer zijn dan iOS en Android, maar daarom vind ik het persoonlijk hele mooie systemen omdat het gewoon gebaseerd is op heeeeeeele goede ideeen, ze zijn alleen niet goed uitgewerkt!
en dat is bij android en iOS wel het geval!

dus jou post slaat helemaal nergens op.
negatieve punten in een OS/telefoon of ander product zijn persoonlijk en valt niet te meten!

[Reactie gewijzigd door TecHHeaD op 12 februari 2012 00:48]

Ik vind deze review in vergelijking met anderen meer een verkoop praatje dan echt een review

Laat bv genomen foto's zien en dan in vergelijking met een ander toestel.

Waar alleen positief geschreven wordt moeten er zekers ook negatieve dingen zijn. Er is altijd wel wat te vinden hoe klein of onbenullig ook.

Volgende keer beter ;)

[Reactie gewijzigd door masterbas op 11 februari 2012 11:49]

ik heb deze telefoon nog maar een goeie 2 weken en Symbian Belle slechts sinds dinsdag...
Nadeel: Flash-websites worden niet echt ondersteund! Laden wel maar laad niet verder...