BlackBerry Torch 9800 Wit Review

xSkyfy 10 februari 2012, laatste update op 10 februari 2012, 450 views

BlackBerry Torch 9800 Wit

Pluspunten

• Toetsenbord
  • Ping

Minpunten

• Loopt veel en vaak vast
  • Langzaam
  • Slechte batterij
  • Snel kapot
  • Slechts plaatsinf simkaart
  • Slechte camera

Als fanatieke blackberry gebruiker van het eerste uur had ik inmiddels 3 verschillende versleten en een van de minpunten was voor mij de grootte van het scherm. Toen de torch in het wit uitgebracht werd heb ik deze dus ook direct aangeschaft. Helaas was de blijdschap maar van korte duur, mijn exemplaar had een complete blackout na een half uur genruik en reageerde niet meer. Terug naar de winkel en heb maarliefst 6 weken mogen wachten voordat ik een nieuwe kon ophalen. Na een week gebruik zaten er al een paar opervlakkige krasjes op, toestel word wel gebruikt en ben niet al te zuinig met mijn spullen maar vond dit wel erg snel.
Ook laat bij het minste tikje ergens tegen aan de lak los, duurde niet lang of mijn halve telefoon zag grijs. Toestel werd steeds trager, bleef regelmatig hangen en duurde een eeuwigheid nadat deze weer opgestart was na een battery pull. De degenlijkheid die ik gewend ben van Blackberry is ook ver te zoeken, batterij klepje heeft speling en kraakt en de trackpad weigert ook nog wel eens dienst. Het toestel heeft geen front camera ondanks zijn flinke nieuwprijs en foto's kan je ook maar beter achterwege laten. Geen idee waar die 5 mp vandaan komt maar ik zie het niet terug in de foto's. Het duurde niet lang of mijn 2de exemplaar vond het een goed idee om steeds vast te lopen, zelfs na een aantal keer reboot aangekoppeld aan de pc. Na nog een aantal weken wachten heb ik inmiddels mijn 3 de BB binnen gehad en na een week gebruiken heb ik besloten die maar te verkopen. Deze heeft geen problemen maar naast gezien de 5 euro extra voor ping voldoet het toestel niet meer aan de eisen die ik stel.
Telefoon raakt zeer snel leeg en zelfs de mijne weigerd tot deze dag normaal te functioneren via wifi. Ook over de plaatsing van de simkaart is niet heel erg nagacht, je bent genoodzaakt om eest je batterij te verwijderen.

Heb jij ook een BlackBerry Torch 9800 Wit?

Bij welke telefoon (m.u.v. de iPhone) zit de simkaart niet onder de batterij?
Ehm. bij onbekende telefoons zoals de Samsung Galaxy S, S Plus, S II bijvoorbeeld? ;)
En bij zeer veel telefoons zit hij onder de batterij. Dus dat is een non argument ;)

Voor de rest wel leuke review.
Bij de Motorola Razr XT910. En bij alle telefoons waar de batterij niet uit kan.
Ik voorspel eigenlijk dat blackberry zijn beste tijd heeft gehad en dat zie je ook aan de stockbeurs.. Crap apps, dure internetverbinding en falende kwaliteit. Samsung en Apple komen ook met hun eigen volwaardige messagers zoals iMessage dus je zit ook niet meer vast aan whatsapp. Voip met blackberry is al helemaal een onmogelijke taak ook.
Mijn bold 9000 en 8700 en mijn curve kon ik nog eens uit mijn jaszak laten vallen zonder dat je hartrate omhoog schiet, deze heeft al gebruikerssporen als hij peronfeluk tegen je ipad aantikt.
je bedoelt met whatsapp vast 'ping' ?