Arctic Accelero Twin Turbo Pro Review

Sissors 9 februari 2012, laatste update op 9 februari 2012, 422 views

Arctic Accelero Twin Turbo Pro

Pluspunten

• De die koeler is prima

Minpunten

• Koeling van VRAMs/VRs is abominabel.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Sommige mensen schrijven hier prachtige reviews, ik schrijf enkel een kort stukje als iets verduidelijking bij mijn sterretjes.

Wegens problemen met de stock koeler van mijn HD5850 had ik deze cooler gekocht. Het schijnt goed te kunnen om de backplate van de stock HD5850 koeler erop te laten zitten die dan de VRAMs/VRs koud houdt, en de Twin Turbo koelt dan de rest.

Jammer genoeg resulteerde dat vooral in een (nagenoeg) opgeblaasde HD5850, bij mijn HD5850 (Club3D) paste het dus precies niet, waardoor hij aan één kant geen contact maakte met de die van de GPU, waardoor die nogal heet werd (185 graden gemeten). Dit was nogal jammer, maar ik kan dat niet de Twin Turbo aanrekenen, het is immers niet de standaard opstelling. Echter aan de andere kant, zijn gebrekkige mogelijkheden om de VRAMs en VRs te koelen is wel weer de reden dat dit online wordt aangeraden.

Ondertussen voor een plan B gegaan, want mogelijk deed de kaart het nog, en de koeler weer verwijdert, backplate verwijdert, alles netjes schoon gemaakt, en dan de meegeleverde koelblokjes bij de Twin Turbo gebruikt. En die zijn gewoon ronduit bagger. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om iets te maken dat blijft kleven, en met wat googlen ben ik ook nou niet de eerste met het probleem. Maar meerdere koelblokjes vielen er net zo hard weer af als dat ik ze erop deed, en gezien dat ondertussen mijn kaart ook weer instabiel is (wat ook met de eerder genoemde 185 graden te maken kan hebben) is het geen werkende oplossing geworden.

Heb jij ook een Arctic Accelero Twin Turbo Pro?

Zonde van de ¤ 28,45 :'(
Volgens mij staat in de handleiding dat je de chipjes eerst met een gum moet bewerken alvorens je de heatsinks er opplakt. Heb je dat gedaan?
De PCB's van Club3D wijken qua maatvoering vaak af van andere merken waardoor aftermarketcoolers niet passen. Ik heb een 1GB 6950 van Club3D en omdat de dubbele fan idle veel lawaai maakt koos ik ook voor een Arctic cooler. Problemen:

1) Paste niet. GPU zit meer naar het midden van de kaart waardoor de cooler uitsteekt aan de achterzijde en de kaart (nog) langer wordt en de koelplaat niet op de gummies drukt.
2) De pasta die erbij zit moet volgens beschrijving 24 uur drogen?!

Na een tijdje prutsen stock cooler weer teruggezet......