Specificaties 12,1" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus Eee PC 1215B-SIV128M Review

mrwolf 9 februari 2012, laatste update op 9 februari 2012, 838 views

Asus Eee PC 1215B-SIV128M

Pluspunten

• Formaat en gewicht, ideaal voor bankgebruik en om even snel in je tas mee te nemenPrijs, mijn vorige 12" kostte mij bijna 1000 euro, want toen was het echt nog een nichemarktToetsenbord, de toetsaanslag is prettig, en werkt erg intuïtiefGeluid en warmte: de laptop blijft ook bij langduriger gebruik erg stil en koel. Let wel, ik kijk er weinig HD video's op, waarbij je de ventilator wel harder hoort loeien.Accuduur is prima, bij gewoon klopwerk houdt de laptop het zeker een uur of 6 vol

Minpunten

• Het scherm. De kijkhoek is erg belabberd, en de kleuren vind ik erg tegenvallen. Ik wist dit wel vantevoren, maar het is echt niet goed. Dit vind ik dan ook meteen het grootste minpuntBouwkwaliteit: het is een goedkope laptop, en er zit hier en daar ook wel wat speling in de behuizing. Niet storend, maar wel iets wat opvaltCrashes: ik heb er weinig spannende software opstaan (eigenlijk zo min mogelijk), maar de laatste weken crasht hij bij dagelijks gebruik. en krijg ik een mooi BSOD in Windows 7. Binnenkort maar een complete reinstall, want dit lijkt me niet de bedoeling, en ik hoop dat dit een uitzondering is.

Ik heb enkele maanden geleden deze laptop gekocht als vervanging voor een oudere HP 12" (HP TX1250). Ik vind het formaat ideaal voor op de bank, en deze laptop kwam wat mij betreft qua prestraties en prijs als beste uit de bus.

Ik draai de geïnstalleerde Windows7 64-bit, en in de eerste paar maanden draaide dit als een zonnetje. Zoals hieronder ook besproken bij de minpunten, heb ik de laatste weken wel regelmatig last van crashes. Ik heb het vermoeden dat dit komt door het vaak in- en uit de slaapstand halen, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Ik moet dit nog onderzoeken, en wellicht een reinstall doen.

Al met al ben ik erg tevreden met dit apparaat voor op de bank, het normale surfwerk is prima, en daar is-ie dan ook voor bedoeld, als extra laptop naast een desktop.

Heb jij ook een Asus Eee PC 1215B-SIV128M?

Je noemt een hele hoop positieve en negatieve eigenschappen op dit je verder niet in je tekst behandelt en onderbouwt. En dat is jammer. Probeer je review wat uit te breiden. Totdat je dat doet krijg je van mij (helaas) maar één ster.
Hoe reageert de laptop als je hem op een Full HD scherm aansluit ? Speelt alles vloeiend en goed af ?
HD-materiaal op de laptop zelf gaat prima, ik heb geen full HD-scherm aangesloten, en kan dit helaas ook niet voor je testen. Ik neem aan dat dit geen probleem is.