HandshoeMouse Vertical Mouse Wireless Review
De muis ligt zeer goed in de handen, je merkt echt dat je spieren minder aangespannen zijn. Het is wel wennen in het begin.
De bewegingssnelheid staat standaard hoog ingesteld. Dit kun je aanpassen, maar ik heb hem laten staan en daar wen je wel aan.
Muis is op te laden via meegeleverde kabel, zodat je hem ook bedraad kunt gebruiken. Ook meegeleverd is een etui waar je de muis en kabel mee kan vervoeren.
De muis werkt draadloos via RF met een USB ontvanger. Die vind ik zelf aan de grote kant (steekt 4cm uit), en heeft een irritant rood lichtje dat oplicht wanneer je de muis gebruikt. Ik had wel verwacht dat er software bij geleverd zou zijn om te kijken hoeveel rustmomenten je gebruikt oid, maar het is alleen een lampje voor de leuk.
Pluspunten
goede ergonomie
Minpunten
grote, lelijke usb ontvanger vormgeving komt wat goedkoop over, vooral voor deze prijs
Eindoordeel
De bewegingssnelheid staat standaard hoog ingesteld. Dit kun je aanpassen, maar ik heb hem laten staan en daar wen je wel aan.
Muis is op te laden via meegeleverde kabel, zodat je hem ook bedraad kunt gebruiken. Ook meegeleverd is een etui waar je de muis en kabel mee kan vervoeren.
De muis werkt draadloos via RF met een USB ontvanger. Die vind ik zelf aan de grote kant (steekt 4cm uit), en heeft een irritant rood lichtje dat oplicht wanneer je de muis gebruikt. Ik had wel verwacht dat er software bij geleverd zou zijn om te kijken hoeveel rustmomenten je gebruikt oid, maar het is alleen een lampje voor de leuk.
Hier op tweakers staat dat de bewegingsdetector laser is, op Azerty waar ik hem heb gekocht staat Blu-Ray Track (BRT). Het lampje aan de onderkant is wel blauw van kleur. Ik heb alleen geen stuk gepolijst natuursteen of ander glad vlak liggen om te testen of de muis daar ook op werkt.
Voordat je je muis koopt moet je je maat opmeten. Ik heb dan het Medium model gekocht die geschikt is tot 190mm, maar als ik mijn 180mm handmaat-hand ontspannen op de muis leg raakt het topje van mijn ringvinger toch nog het bureau.
De afwerking van bovenaf is mooi, maar de onderkant ziet er goedkoop uit. Het materiaal heeft (in ieder geval nog in het begin) een geurtje. En door de haast volledige aansluiting van je hand op de muis kan er haast geen ventilatie plaatsvinden waardoor je sneller een zweethand krijgt.
De muis beschikt enkel over een linker- en rechtermuisknop en een scrollwiel. Misschien zijn andere soorten knoppen niet ergonomisch voor je hand?
Heb jij ook een HandshoeMouse Vertical Mouse Wireless?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (14)
Ik zit ook te kijken naar een andere muis, en zeker één die wat meer rust geeft aan mijn polsen..
Kun je eens aangeven of hij je daarmee nu echt helpt? En je verdere ervaring met dit apparaat?
Verder mooie review! thx!
Aangepast in de tekst.
Ik heb de muis nu pas 2 dagen, dus heb nog geen resultaat op de langere termijn.
Je bent door jaren gebruik gewend om een andere muis te gebruiken, dus ook je spieren enzo moeten eraan wennen.
Je kunt wel merken dat spieren in je schouder en armen ontspannen zijn, ook je hand hoeft helemaal geen kracht uit te oefenen om de muis vast te houden zoals je bij andere muizen de muis klemt tussen duim en pink/ringvinger.
Aangezien ik voor een nieuwe muis aan het kijken ben, en het liefst 1 wat de functie van mijn speciale muismat overbodig maakt,
Ergonomie beoordeel je met zeer goed terwijl je in je review aangeeft dat de maat niet helemaal klopt en het ontwerp zweet handen tot gevolg heeft
Dat de precisie goed is mag je toch tenminste verwachten van een muis van € 128,40
Je review en de afzonderlijke beoordelingen afgezet tegen de prijs van deze muis rechtvaardigen naar mijn mening niet de algemene beoordeling die je hebt gegeven.
Het puntje van mijn ringvinger vind ik daarentegen wel jammer. Ik kan de vinger ook wat meer omhoog richting mijn middelvinger plaatsen, of mijn totale hand wat meer naar achter, dan raakt hij het oppervlak niet. Misschien ligt dit niet aan het ontwerp maar is mijn "ontspannen" houding niet de goede houding?
De precisie is 1000 dpi, dat is een vaste waarde. Of ik dat nou koppel aan 1 ster of 5 sterren lijkt me vrij persoonlijk.
Verder voelt alles aan deze muis heel goedkoop aan. Het lijkt gewoon zo'n muis van een tientje met een absurd grote behuizing.
Nee, deze gaat meteen terug.
in medium formaat..
En ik moet helaas toegeven dat ondanks de pijn in mijn pols is afgenomen ik NIET tevreden ben met de muis.
Hij voelt inderdaad zoals andere reeds hebben aangeven erg goedkoop aan..
Ik gebruik een 65% size keyboard dwz iets dat lijkt op een poker 2 maar dan met pijltjes toetsen er bij.
Dit betekend dat mijn muis arm dicht bij de keyboard kan zitten.
Ik heb dus een behoorlijk klein keyboard vergelijkbaar met de apple wireless keyboard qua formaat.
En toch kom ik iedere keer met de muis tegen de keyboard aan ..pfff
en de scrolwiel is echt echt slecht !! Als ik hem nog terug mag sturen en dan maar €30 extra kosten , je weet wel admin gezeik en verzend kosten er boven op ..dan gaat hij terug..
Leuk idee maar ik ben er niet tevreden mee..En dat is mijn persoonlijke mening na 3 weken gebruik.
Ik zou zeggen doe er mee wat je wilt....
[Reactie gewijzigd door Namsan op 26 juli 2024 09:05]
Ik heb er geen vertrouwen in dat deze muis lang zal leven.
Vooral de onderkant, de schakelaar en het grote gat voor de kabel laten duidelijk zien dat er geen tot weinig gekeken wordt naar een goede afwerking, dat beloofd niets goeds.
voor 125 euro moet dat gewoon beter en deze gaat retour...
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_exif()/u/22916/scouts_cartman.gif?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/68028/crop5c0ef8207f712_cropped.jpeg?f=community)