HandshoeMouse Vertical Mouse Wireless Review

Ruuhl 9 februari 2012, laatste update op 9 februari 2012, 1.423 views

HandshoeMouse Vertical Mouse Wireless

Pluspunten

• goede ergonomie

Minpunten

• grote, lelijke usb ontvanger
  • vormgeving komt wat goedkoop over, vooral voor deze prijs

De muis ligt zeer goed in de handen, je merkt echt dat je spieren minder aangespannen zijn. Het is wel wennen in het begin.
De bewegingssnelheid staat standaard hoog ingesteld. Dit kun je aanpassen, maar ik heb hem laten staan en daar wen je wel aan.

Muis is op te laden via meegeleverde kabel, zodat je hem ook bedraad kunt gebruiken. Ook meegeleverd is een etui waar je de muis en kabel mee kan vervoeren.
De muis werkt draadloos via RF met een USB ontvanger. Die vind ik zelf aan de grote kant (steekt 4cm uit), en heeft een irritant rood lichtje dat oplicht wanneer je de muis gebruikt. Ik had wel verwacht dat er software bij geleverd zou zijn om te kijken hoeveel rustmomenten je gebruikt oid, maar het is alleen een lampje voor de leuk.

Hier op tweakers staat dat de bewegingsdetector laser is, op Azerty waar ik hem heb gekocht staat Blu-Ray Track (BRT). Het lampje aan de onderkant is wel blauw van kleur. Ik heb alleen geen stuk gepolijst natuursteen of ander glad vlak liggen om te testen of de muis daar ook op werkt.

Voordat je je muis koopt moet je je maat opmeten. Ik heb dan het Medium model gekocht die geschikt is tot 190mm, maar als ik mijn 180mm handmaat-hand ontspannen op de muis leg raakt het topje van mijn ringvinger toch nog het bureau.

De afwerking van bovenaf is mooi, maar de onderkant ziet er goedkoop uit. Het materiaal heeft (in ieder geval nog in het begin) een geurtje. En door de haast volledige aansluiting van je hand op de muis kan er haast geen ventilatie plaatsvinden waardoor je sneller een zweethand krijgt.
De muis beschikt enkel over een linker- en rechtermuisknop en een scrollwiel. Misschien zijn andere soorten knoppen niet ergonomisch voor je hand?

Heb jij ook een HandshoeMouse Vertical Mouse Wireless?

180cm? hoe groot zijn je handen dan? Bedoelt zeker mm?

Ik zit ook te kijken naar een andere muis, en zeker één die wat meer rust geeft aan mijn polsen..
Kun je eens aangeven of hij je daarmee nu echt helpt? En je verdere ervaring met dit apparaat?
Verder mooie review! thx!
Scherp, ik bedoel mm inderdaad.
Aangepast in de tekst.

Ik heb de muis nu pas 2 dagen, dus heb nog geen resultaat op de langere termijn.
Je bent door jaren gebruik gewend om een andere muis te gebruiken, dus ook je spieren enzo moeten eraan wennen.
Je kunt wel merken dat spieren in je schouder en armen ontspannen zijn, ook je hand hoeft helemaal geen kracht uit te oefenen om de muis vast te houden zoals je bij andere muizen de muis klemt tussen duim en pink/ringvinger.
Leuk review, lijkt me zeker een fijne muis.. Maar ik heb bijv snel last van mijn pols / buitenkant hand. Hiervoor heb ik een muismat aangeschaft met een gel bult erin, sinds dien een stuk minder last. Zodra ik ergens zit zonder me muismat begint het na enkele minuten door te trekken. Haalt deze muis het effect van de gel bult (ondersteuning hand / pols) weg?
Aangezien ik voor een nieuwe muis aan het kijken ben, en het liefst 1 wat de functie van mijn speciale muismat overbodig maakt,
De muis zorgt ervoor dat je arm helemaal recht is, geen knik naar boven of beneden in je pols dus. Ze adviseren wel voor het gebruik van een muis dat je je onderarm ondersteunt op je bureau of armleuningen, want je arm weegt een paar kilo en de spieren voor je elleboog zijn het sterkste.
Vind de prijs aan de hoge kant voor een muis die je op de meeste onderdelen beoordeeld met 'slechts' voldoende.
Ergonomie beoordeel je met zeer goed terwijl je in je review aangeeft dat de maat niet helemaal klopt en het ontwerp zweet handen tot gevolg heeft :?
Dat de precisie goed is mag je toch tenminste verwachten van een muis van ¤ 128,40 :o 8)7 |:( :? :X Zelfs de goedkoopste muizen scoren voldoende tot zeer goed op dat punt.
Je review en de afzonderlijke beoordelingen afgezet tegen de prijs van deze muis rechtvaardigen naar mijn mening niet de algemene beoordeling die je hebt gegeven.
Zweet handen is alleen na langdurig gebruik van je muis zonder deze tussentijds los te laten. Dit blijkt niet goed te zijn voor de spanning op je spieren, je kunt beter de muis los laten wanneer je deze niet gebruikt. Bovendien heeft zweethanden imo niks te maken met ergonomie.

Het puntje van mijn ringvinger vind ik daarentegen wel jammer. Ik kan de vinger ook wat meer omhoog richting mijn middelvinger plaatsen, of mijn totale hand wat meer naar achter, dan raakt hij het oppervlak niet. Misschien ligt dit niet aan het ontwerp maar is mijn "ontspannen" houding niet de goede houding?

De precisie is 1000 dpi, dat is een vaste waarde. Of ik dat nou koppel aan 1 ster of 5 sterren lijkt me vrij persoonlijk.
Ik gebruik 'm nu en wat vind ik het een rotding. Het idee is leuk, maar niet 'muizen' met je pols zorgt ervoor dat je je hele arm moet gebruiken, wat bij mij resulteert in juist heel verkrampt werken.
Verder voelt alles aan deze muis heel goedkoop aan. Het lijkt gewoon zo'n muis van een tientje met een absurd grote behuizing.

Nee, deze gaat meteen terug.
Ik heb de bedrade versie een 4tal weken geleden bij ergo2work gekocht.
in medium formaat..

En ik moet helaas toegeven dat ondanks de pijn in mijn pols is afgenomen ik NIET tevreden ben met de muis.

Hij voelt inderdaad zoals andere reeds hebben aangeven erg goedkoop aan..
Ik gebruik een 65% size keyboard dwz iets dat lijkt op een poker 2 maar dan met pijltjes toetsen er bij.
Dit betekend dat mijn muis arm dicht bij de keyboard kan zitten.

Ik heb dus een behoorlijk klein keyboard vergelijkbaar met de apple wireless keyboard qua formaat.
En toch kom ik iedere keer met de muis tegen de keyboard aan ..pfff

en de scrolwiel is echt echt slecht !! Als ik hem nog terug mag sturen en dan maar ¤30 extra kosten , je weet wel admin gezeik en verzend kosten er boven op ..dan gaat hij terug..

Leuk idee maar ik ben er niet tevreden mee..En dat is mijn persoonlijke mening na 3 weken gebruik.
Ik zou zeggen doe er mee wat je wilt....
Een goeie muis gaat jaren lang mee. Liever eenmalig investeren dan jarenlang met klachten rondlopen ;)
Daar zit ook wat in. Zeker nu muizen geen bewegende delen meer bevatten gaan ze idd een stuk langer mee. Maar ik blijf ¤ 128,40 :o 8)7 |:( :? :X voor een muis veel geld vinden.

[Reactie gewijzigd door Namsan op 9 februari 2012 14:22]

Ik heb hem op kantoor gekregen omdat ik na drie weken al rsi-achtige klachten kreeg. Sinds de handshoe mouse, die ik nu ongeveer een jaar gebruik een stuk minder last! Aanrader voor als je grote handen hebt.