HTC Sensation XE Zwart Review

Eren 8 februari 2012, laatste update op 8 februari 2012, 2.335 views

HTC Sensation XE Zwart

Pluspunten

• Beats Audio Enhancer
  • Camera
  • HTC Sense

Minpunten

• Beats Audio logo op de achterkant

Algemeen.
Specs, add ons spreken voor zich. Dit toestel reikt naar de top op Smartphone gebied.

Featureset.
Helemaal TOP! De meegeleverde Beats Inear oortjes zijn geweldig als je bedenkt dat ze er gratis bij megeleverd worden...maar ik blijf liever bij mijn Sony MDR-XB500 maar, altijd handig om reserven oortjes te hebben en de meegeleverde 16GB Kingston Micro-SD kaart is ook helemaal top voor het opslaan van muziek,foto's en video's

Bereik.
Ik heb het toestel al een paar weken en ik moet zeggen geen klachten.
Het bereik is wat beter dan ik gewend ben behalve in huis (deadspot) dan schakeld hij over naar GPRS.
Maar verder is het helemaal top in de bus/tram/metro zelf in de tunnel tussen Amsterdam CS en Amsterdam Amstel gewoon vol 3g/WCDMA bereik.

Gebruiksgemak.
Hier kan ik niet echt over schrijven aangezien ik er gelijk een custom-rom erop heb gezet en dat is niet de standaart 2.3 met HTC Sense 3.0 nee er staat nu Android 4.0.3 op met HTC Sense 3.6

Design.
Zeer mooi!
Ik ben zelf altijd fan geweest van rood/zwart.
Het mooie aan de Sensation XE is ook dat de randen bij het scherm iets verhoogd zijn zodat je als je het toestel met scherm naar beneden op bijv. de tafel zou leggen word het scherm niet beschadigt.
Net als de HTC Buzz (Wildfire) zit het toestel In het achterklepje geklikt dus als u het toestel zou laten vallen zal die niet zo snel uit elkaar vallen.

Vindt ik RIM, Apple en veel Samsung toestellen VEEL beter smoelen. Maar de functionaliteit en het gemak geven uiteindelijk de doorslag. Bovendien vind ik de Apple toestellen veel te duur. Die zijn belachelijk hoog geprijsd t.o.v. de concurrenten. Knappe prestatie om dan zo sterke positie te kunnen blijven vasthouden.

Stabiliteit en betrouwbaarheid.
Kan ik ook niet echt over oordelen aangezien de custom-rom

Opname/foto kwaliteit.
Ook weer geweldig de 1080p video opname is prachtig en de foto's het zelfde.
De 8MP camera doet goed zijn ding en de 2 LED flitser doet ook zijn ding helemaal goed..Ik heb hele goede foto's kunnen maken in een donkere kamer

• LG Optimus Black

Heb jij ook een HTC Sensation XE Zwart?

Goed dat je een review schrijft. Lees hem nog even over, er staan best veel spelfouten in. Bovendien lopen niet alle zinnen lekker. Als je dat even aanpast is je review echt meer waard.
Hoe iedereen audio beleeft is natuurlijk subjectief. Wat ikzelf erg jammer vind is het ontbreken van een equalizer; nu kun je alleen kiezen tussen een normaal profiel en het beats audio profiel. Ik vind zelf de bass veel te diep en had dit graag iets aangepast.

Eigenlijk vind ik je review niet echt een review, aangezien veel gefundamenteerde details ontbreken. Het is eerder een XE-ophemel verhaal....

Misschien dat je wat gefundamenteerder kunt uitleggen waarom je bijv. de camera goed vind (backup met voorbeelden), en wat jij zo goed is aan de beats audio enhancer.
Hoe zit het met stofvorming en het kraken, heb je daar last van of niet? Heb je last van de bekende deathgrip?
En juist omdat je nu Android 4.0.3 met Sense 3.6 hebt zou het van zeer toegevoegde waarde zijn als je dit zou vergelijken met Android 2.3. Nog niet superveel mensen hebben hun Sensation XE op Android ICS draaien....
Het is een top telefoon. lekker snel. Alleen batterij redelijk snel leeg. En een zeer grote minpunt: met zonlicht is er niks te zien op het toestel. Dit is echt ongelooflijk. Op een zonnige dag buiten, kun je echt werkelijk niks zien op het toestel. Alles glimt blinkt etc...Is dit normaal?
De beats inear oortjes zijn natuurlijk niet gratis, tenzij je ergens het zelfde toestel voor dezelfde prijs kopen zonder die oortjes.

Er staat wel erg veel top in om geloofwaardig te zijn, maar waarschijnlijk moet je hem nog wat langer gebruiken om er achter te komen wat heel erg handig is aan het toestel en wat minder handig is. Dus ik zou zeggen: keep us informed!
Waarom koop je eigenlijk niet de normale Sensation, want de XE versie is niks meer dan een overgeklokte Sensation en 80 euro duurder door die Beats oortjes(die jij dus niet eens gebruikt).

[Reactie gewijzigd door Hoenkoper op 8 februari 2012 17:50]

daar zit je wel fout de Sensation is UNDERclocked en sinds deze review gebruik ik ze zodat ik deze ook kan beoordelen in de volgende review

[Reactie gewijzigd door Eren op 9 februari 2012 15:40]

Maar in je review staat dat je de XE geroot hebt, als je dat bij een normale sensation doet kan je ook de processor ook tot 1,5 ghz verhogen, waardoor ze dus ong. dezelfde snelheid moeten hebben(op de tweaks van de processer na dan).
Tja de accu van de XE is wel beter en ik hou er niet van om een kernel te flashen
Ik zal dit weekend even een nieuwe schrijven en er de tijd voor nemen..Deze review is in een halfuur geschreven. Kom zaterdag even terug