Arctic Accelero S1 Review

Pinjataaa 28 september 2007, 763 views

Arctic Accelero S1

Pluspunten

• Koelvermogen
  • Uiterlijk
  • Geluid
  • Prijs!

Minpunten

• Voor het installeren moet je even goed nadenken hoe je het aan gaat pakken

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Mijn oude VF700 van Zalman heb ik vervangen voor de Acclero S1 van AC.
De VF700 maakte een irritant slepend geluid, en koelde erg slecht.

Het installeren van deze gigantische koeler ging wel gemakkelijk, maar ze mochten wel iets duidelijker zijn in het installatie boekje.

Ik heb een Asus 7950GT overclocked @ 650/800 en is idle hooguit 40 graden.
Wanneer ik een spel speel als Bioshock raakt mijn GPU net de 50 graden aan.

Dit alles zonder een extra koeler die op de S1 richt.

Mijn VF700 was serieus slechter (raakte makkelijk de 60 graden aan).

Echt een top koeler dus en dat voor maar 15 euro!!!!
(netzo als de freezer 64 van AC, ook een top product)

En daar komt bij dat deze koeler er erg gaaf uit ziet.
En als je niet tevreden bent met 50 graden, dan kan je er altijd nog een 120mm koeler aan plakken! :D

Heb jij ook een Arctic Accelero S1?

Helemaal mee eens. Ik heb 'em ook, maar dan met 2x80mm erop gebouwd, en op een X1950XT (hittemonster). Tempraturen gingen heel drastisch naar beneden (90 graden stressed naar 55 graden stressed)

En het ziet er natuurlijk lekker lomp uit.. Als je een vrij kleine kast hebt dan zit zo je hele kast vol met Arctic Accelero :D
Heb je hem niet gestest zonder de actieve koelers erop?? :9 :9 Ben wel benieuwd hoe hij dan zou presteren

[Reactie gewijzigd door Pinjataaa op 28 september 2007 23:35]

Einverstanden, doe dat eens! Een Turbo Module is niet zo heel duur, we zijn benieuwd. Alsjeblieft? ;)

Edit: je kan ook 2 eigen 120mm of 80mm fans erop zetten :)

[Reactie gewijzigd door Jejking op 29 september 2007 13:14]

Hij heeft nu 2x 80mm koelers erop. Ik ben benieuwd wat hij zonder de 80mm koelers presteerd.
Ik heb de fans aan een fancontroller (sunbeam rheobus) hangen, dus ik kan ze zo uitzetten. Ik heb wel eens gekeken hoe warm het zaakje dan word, wel wat warmer natuurlijk, maar nog steeds een eind onder de stressed temps van de stockkoeler (iets van 60-70 graden volgens mij)
ik heb deze voor m'n 8800gt gekocht, gaat al gelijk op de RMA, die heatsinks van de ram plakken niet goed.

gelukkig heb ik thermal adhesive pads besteld, daarmee moeten ze goed vast komen te zitten...

wel een mooi en groot koelertje