Pentax Optio 33WR (3MP, 3x zoom, 37-104mm, f/2.8-3.9) Review

m_a_rnix 20 april 2005, 153 views

Pentax Optio 33WR (3MP, 3x zoom, 37-104mm, f/2.8-3.9)

Pluspunten

• Waterdicht
  • Stevig
  • UMS Device
  • Penlites

Minpunten

• Geen bescherming voor het objectief
  • LCD niet uitschakelbaar
  • Penlites

Snelheid en automatiek Score: 3
Batterijduur Score: 3
Ideale camera voor point en shoot werk. Makkelijk vast te houden met 1 hand en erg stevig. Zorg er wel voor dat je hem altijd in een hoesje doet, want er zit geen bescherming voor het objectief. De camera werkt lang op 1 set batterijen, ook wanneer je flitst, maar zoomen kost erg veel kracht. Het meest opvallend aanhet toestel is dat het waterdicht is, niet alleen handig op vakantie, maar ook wanneer je (zoals ik) veel foto's maakt in de kroeg. Een ander sterk punt is dat de camera rubberen hoeken heeft. Ik heb hem nog niet laten vallen, maar dit draagt natuurlijk wel bij aan de stevigheid. Over de stevigheid heb ik uberhaupt niet te klagen. De camera voelt stevig aan en absoluut niet hol. De verschillende klepjes voelen nog als nieuw aan, net als de rest van de camera. De camera wordt overigens gezien als UMS Device onder Windows XP.

Heb jij ook een Pentax Optio 33WR (3MP, 3x zoom, 37-104mm, f/2.8-3.9)?