Specificaties 2TB 3.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

Packard Bell Carbon 2TB Grijs Review

BvH 7 februari 2012, laatste update op 7 februari 2012, 764 views

Packard Bell Carbon 2TB Grijs

Pluspunten

• Kleine en solide aluminium behuizing.
  • Geen compatibility issues ondervonden.
  • USB type B stekker aan hdd zijde.
  • Zeer geluidsarm.
  • Goede warmteafvoer.
  • Goede performance.

Minpunten

• Erg korte USB kabel.

Mobiliteit Score: 4
Naar aanleiding van problemen met de samsung G3 station (zie ander review) heb ik deze externe hdd als vervangend model ontvangen.

Dit model van packard bell bevalt mij uitstekend, het product word geleverd met backup software (windows) en handleiding op de schijf zelf.

Pluspunt is het gebruik van een USB type B stekker aan de hdd zijde wat ik persoonlijk wat robuuster vind dan een USB type B mini stekker. Wel jammer dat het bijgeleverde USB kabeltje nou weer zo kort is. Staat je pc op de grond en wil je de hdd op je bureau dan is een USB hub of een langere kabel vereist. De voedingskabel is wel lang genoeg.

De hdd heeft een autostart functie en deze werkt prima. Aan de voorkant zit een groot 'ON/OFF' logo welke rood oplicht als de hdd in gebruik is. Bij lezen en schrijven knipperd dit logo, bij powersafe mode gaat deze uit.

Geluidsproductie is prima, de hdd is amper hoorbaar.

De behuizing voert de warmte prima af waardoor de hdd ook na enkele uren intensief schrijven lauw aanvoelt. Via de tool hdd-sentinel is ook gebleken dat er een Western Digital 2TB green sata harddisk in zit.

Qua prestatie haalt dit model het maximale uit de USB2 wat zo rond de 33MB/s is.

De prijs was iets lager dan modellen met dezelfde interne hdd van andere merken.

Vanwege de positieve ervaring met dit model heb ik er later nog 1 aangeschaft. :)

Heb jij ook een Packard Bell Carbon 2TB Grijs?