Motorola Defy+ Zwart Review

Taarmen 6 februari 2012, 3.212 views

Motorola Defy+ Zwart

Pluspunten

• Goedkoop
  • Water en stofdicht
  • Android 2.3.6.

Minpunten

• Gesloten bootloader
  • heeft een 1A voeding nodig om op te laten, mijn andere usb opladers en auto opladers werken niet.

Foto's zal ik bij deze review niet toevoegen, hier van zijn er genoeg te vinden.

Ik heb deze Android smartphone gekocht omdat ik een Android telefoon zocht die tegen een stootje kon.
Na mijn SE 800 Walkman telefoon heb ik geen telefoon gehad die het twee jaar vol hield. Ik ben niet voorzichtig met mijn telefoon, het een gebruiksobject en wil het ten alle tijden kunnen gebruiken. Dus niet in een hoesje of een extra frontje erom heen. Op mijn vorige telefoons had ik altijd een screen protector en stopte hem in een lege broekzak. Mijn HTC desire hield het een jaar vol, HTC Blackstone 1 1/2 jaar, SE Xperia (1) nog geen jaar (voornamelijk door de bekende scheuren), HTC Touch bijna 2 jaar.

Nu zocht ik een telefoon welke spatwaterdicht was en tegen een stootje kan. Dat kan deze telefoon gigantisch goed. Al tientallen keren bellend in een emmer water gegooid/bellen onder de douche. Geen probleem, verbinding blijft en alles doet het nog. Met waterdruppels op het scherm is de telefoon alleen niet te bedienen.

Uitleg per rating
Algemeen ****
Goedkoop (239 euro) Hoge resolutie beeldscherm, lange accuduur.

Featureset *****
Alles wat een stevige telefoon nodig heeft zit erop.

Bereik *****
Beter dan mijn vorige telefoons.

Accuduur ****
2 dagen zonder opladen geen probleem

Gebruiksgemak ****
Alleen jammer dat de Motorola apps niet te verwijderen zijn en dat de bootloader niet open is gezet.

Design ***
Niet mooi maar uiterst functioneel

Bouwkwaliteit en afwerking *****
Super aangezien deze water en stofdicht is

Stabiliteit en betrouwbaarheid *****
Geen vastlopers gehad in de maand dat ik hem heb

Opnamekwaliteit ***
Dit is geen cameraphone en stoort mij niet, leuk om een vga filmpje of 5MP foto te maken om wat te laten zien. Voor een echte foto gewoon een camera pakken.

Prijs *****
Geen andere telefoons met de hardware specs te vinden voor dit bedrag, en al helemaal geen telefoon te vinden die even sterk/waterdicht is.

Heb jij ook een Motorola Defy+ Zwart?

Een beetje korte review, zorg voor wat plaatjes en aanvullende tekst.
Nu krijg je 2 sterren :)
ik heb deze telefoon nu al een half jaar,
bellen onder de douche heb ik nog niet geprobeerd.
Maar het klopt inderdaad dat als er een druppel water op het scherm komt,
hij niet meer zo goed reageert op touch.
Als je hem schoon veegt en even even het scherm uit en aan zet doet hij het vervolgens weer.
Hoi,

Zit er op deze telefoon een indicatielampje zodat je kunt zien wanneer je een nieuw bericht hebt? (Op de motorola Razr zit dat wel en vroeg me af of dat bij deze telefoon ook is) en heb ik het goed begrepen dat er op deze telefoon ook swype zit?

Alvast bedankt voor de antwoorden
Klopt allemaal.
Zal deze review binnenkort aanpassen. Ben nu iets minder tevreden met deze telefoon.software is trager dan je mag verwachten. Telefoon was op straat gevallen en mijn scherm was gebroken. Zojuist via ebay en nieuwe digitizer gekocht en gemonteerd. Zit nog niet vast gelijmd, maar is wel al bruikbaar.