Specificaties 256GB 2.5" (SATA-600) @ 520/400MB/s - Bekijk alle specificaties

Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 256GB Review

Yoma666 6 februari 2012, laatste update op 28 november 2012, 1.679 views

Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 256GB

Pluspunten

• Snel!

Minpunten

• Duur! Sinds deze review is de SSD danig in prijs gezakt dat je hem bezwaarlijk nog duur kan noemen...

Deze SSD gekocht ter vervanging van de hoofd-schijf in mijn Dell Studio 1749.
Hardwarematig is de schijf heel snel, tophardware. Voor de exacte details stel ik voor andere reviews te bekijken. Eigenlijk kan je hardwarematig over de ssd niet meer zeggen dan in de review van Tweakers zelf staat.

Met de bijgeleverde software kan je gemakkelijk de firmware upgraden, wat performance parameters instellen etc.
Er zit ook een volledige versie van Ghost 15 inbegrepen in het pakket.
Enkele tips voor iedereen die deze schijf wil kopen en zijn OEM installatie wil clonen naar de SSD met Ghost 15:

Helaas is in deze nieuwere versie van ghost de optie verdwenen om effectief de hele disk te clonen. Hij cloont enkel partities en niet de volledige disk layout. (enorme verslechtering tov de oude ghost versies)
Het resultaat hiervan was een namiddagje klooien tot ik de zooi in orde kreeg.
Wat ik uiteindelijk moest doen:
-Alle partities naar een image trekken op een afzonderlijke schijf.
-Alle partities verwijderen van de SSD
- 1 voor 1 de partities restoren naar de SSD (dus ook de recovery en OEM partitie restoren, bij het restoren de partitie met windowsinstallatie actief zetten)
-Vervolgens opstarten van een windows 7 CD en een repair van de opstartproblemen laten lopen.
-Opnieuw opstarten en nogmaals booten van windows 7 cd en nogmaals repair van opstartproblemen laten lopen.

Kortom de SSD is super, maar Ghost 15 kan me toch niet helemaal overtuigen vrees ik, spijtig want vroeger was dit echt wel topsoftware.

Heb jij ook een Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 256GB?

Is dit een review over de Samsung 830 SSD of over Ghost 15?

[Reactie gewijzigd door CreativeS op 6 februari 2012 17:05]

Wou dit gewoon even meegeven omdat't misschien wat tijd kan uitsparen voor andere mensen...
En, is dit alles....poor
Wees blij dat hij iets neer zet..
Als het blanco is heb je er ook niks aan.
Is tenminste enige informatie
Het was een uitstekende verhandeling.
Ik heb een SSD van Samsung gekocht maar ben dagen aan het rotzooien geweest er mijn systeemschijf van te maken.
internet fora bkeken en uiteindelijk jouw versie uitgeprobeert en..... het werkt.
draait als een tierelier.
Hartstikke bedankt voor de moeite die je genomen hebt om ons te helpen.
Gr. Opi
Dank voor deze nuttige review. Heb Ghost maar overgeslagen en was heel snel klaar door het gratis Acronis True Image WD Edition te installeren. Je moet eventueel (tijdelijk) een WD HD aan je systeem hangen. Ik meen dat er voor een ander merk HD ook nog een Acronis True Image versie is. Bootable media aanmaken en je kloont zonder problemen alle partities in een keer. Automatisch verkleinen (zorg wel dat de hoeveelheid data gaat passen op de nieuwe schijf) en automatisch bootable maken van de nieuwe SSD. Voor de reboot oude schijf vervangen door nieuwe en klaar.