Dell SE198WFP Zilver Review

Henkie-Jan 27 september 2007, laatste update op 25 april 2009, 672 views

Dell SE198WFP Zilver

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Mooie afwerking

Minpunten

• Soundbar met spanning van monitor minder power

Deze monitor niet voor me zelf gekocht, maar voor mijn ouders. De oude monitor deed het nog wel, maar je kent het wel, weinig ruimte en hoog stroomverbruik zo'n CRT.
Er was op dat moment een goeie actie bij Dell waardoor deze monitor goedkoper was dan de 17" en zelfs 15" monitoren! :) Dus deze monitor besteld. En binnen een week al binnen. Er tevens trouwens een soundbar bij bestelt. Was ook een aanbieding en scheelt ook weer wat ruimte.

Toen ie binnen was direct uitgepakt, en het viel me direct op dat hij er zeer "gelikt" uit ziet! Lekker strak, en niet overdreven opvallend. Monitor aangesloten door middel van de D-sub aansluiting, en niet direct beeld. ;) De oude monitor draaide op 85Hz wat de TFT dus niet ondersteunt. Snel teruggebracht en ja hoor beeld! :) Kon alleen de goede (breedbeeld) resolutie niet instellen, dus even driver CD er in, geļnstalleerd en resolutie op 1400×900 gezet. En wat een super helder en duidelijk beeld! Voortreffelijk. En zeker voor die prijs van +/- ¤215 euro.

Ow ja, er zit ook een stroom aansluiting voor de soundbar op de monitor. Die had ik zelf eerst niet gevonden, dus soundbar via de bijgeleverde adapter aangesloten. Beetje omslachtig dus, en nu dus netjes op de monitor aangesloten. Dit heeft ook als voordeel dat de speakertjes uit gaan bij het uitschakelen van de monitor. :) Nadeel is alleen wel dat de speakertjes met de adapter geloof ik meer power hebben.

Heb jij ook een Dell SE198WFP Zilver?