Huawei Ideos X3 U8510 Zwart Review

capricornus 6 februari 2012, laatste update op 6 februari 2012, 1.362 views

Huawei Ideos X3 U8510 Zwart

Pluspunten

• scherp scherm, responsive
  • ligt lekker in de hand, schuift er niet uit
  • de hardware draait Android 2.3 en de apps zonder haperen

Minpunten

• krasgevoeligheid schermmateriaal

Voor 125 wou ik van de kans gebruik maken om relatief goedkoop een Android 2.3 SamrtPhone te leren kennen. Ik vond op internet niet echt negatieve commentaren, dus vooruit maar. Ik bestelde bij GuusVerschuren (waarvan ik tevreden ben) meteen eentje extra voor mijn echtgenote. Ik had eerder al een Nokia met Symbian, minder kon het toch niet zijn !? Het werd gelukkig maar veel meer.
De eerste en enige negatieve eigenschap die ik tot nu toe gevonden heb is de krasgevoeligheid van het schermmateriaal.
De gemakkelijke logica van Android maakt het als neofiet toch maar comfortabel, al lees je best toch eens de vlot geschreven handleiding. Maar het wijst zichzelf uit. We hadden al een Google-account, dan gaat alles vlot, je email-account krijgt dan IMAP-mappen bij, waarover je op je pc de gewone controle hebt. De eerste app die ik installeerde was"SMS popup", want die mis je anders echt. Alle apps die ik tot nu toe heb, van kompas over navigatie tot Viber en Spaanse zinnetjes, installeren en draaien gemakkelijk. Een app zoals Elixir heb je nodig om een en ander naar de SD-card weg te schrijven, anders kan je Google Maps op den duur niet meer updaten bij gebrek aan geheugen.
Het toestel is niet zwaar, niet dik, afgerond, met een achterkant die niet slipt in je hand (zoals de Nokia dat wel eens durft), ligt lekker in de hand en het scherm+cpu is responsive, met trouwens een opvallend scherp scherm. Het geluid is zoals geluid uit die dingetjes tegenwoordig is, ruim voldoende, helder. De enkele knoppen die er nog zijn gebruik je in een-twee-drie intuitief vanzelf. Er komt een lader bij met een USB-microUSB-kabel, zo kan je het toestel ook meteen zonder meerkost opladen met je laptop. Gedeeltelijk opladen gaat snel, volledig opladen duurt al wat langer. En het scheelt echt of je WiFi of Bluetooth of GPS aan of af zet! Enkel als mobilofoon geven het toestel+batterij je een viertal dagen kommerloos standby.
Mijn echtgenote was de eerste dag wanhopig omdat gewoon drukken op dit type scherm zo vaak geen resultaat gaf, de dag daarna vond ze de truk (minimale schuifbeweginkjes), en ze werd meteen zo enthousiast dat we nog een 3e gekocht hebben, voor haar, professioneel. Nu kan ze ook met onze zoon (die hard iPhone bezitter en user) technisch in gesprek gaan, zo kenden we ma niet, zeggen de kinderen, en genieten dat die twee doen!

Heb jij ook een Huawei Ideos X3 U8510 Zwart?