Specificaties 12,1" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus Eee PC 1215N-SIV162M Review

GRerink 5 februari 2012, 376 views

Asus Eee PC 1215N-SIV162M

Pluspunten

• Snelle CPU in combinatie met een goed GPU.
  • Klein helder scherm

Minpunten

• Muisknoppen zijn moeilijk in te drukken.
  • Bijgeleverde asus-software vertraagt de boel

Waarom deze laptop?
Ik was op zoek naar een handzame maar toch snellere laptop/netbook dan de gemiddelde 10" versies met slechts 1 GB. De specs van deze netbook voldeden aan deze verwachting.
De eerste ervaring:
De eerste setup was vrij simpel. Een aantal standaard vragen van asus en de boel wordt voor je geinstalleerd. Helaas maakt de voorgeinstalleerde software van asus de boel niet echt sneller.Deze heb ik er na een tijdje maar afgegooid waardoor de performance beter werd.
De eerste indruk was dus prima. Erg makkelijk voor een beginnende/gemiddelde gebruiker.
De netbook is degelijk, robuust en lijkt wel tegen een stootje te kunnen.
Ergonomie.
Het toetsenbord voelt prettig aan en je voelt goed als je de toetsen indrukt. Het touchpad voelt ook goed en werkt prima. De muisknoppen zijn nogal stijf, je moet ze flink indrukken. Dat is een klein minpuntje.
Warmte en geluid.
De warmte-ontwikkeing is redelijk normaal tot iets meer dan gemiddeld. Dit is echter niet hinderlijk als je niet te lang met de netbook op schoot zit. De netbook is vrij stil. Je hoort hooguit de harde schijf als je een flinke kopieslag of installatie doet.
Mobiliteit en accuduur
Door het kleine scherm en het lichte gewicht is de mobiliteit erg hoog. De accu gaat tot wel 5 a 6 uur mee als je geen spannende dingen doet (office/internet/chat etc)
Ik heb deze netbook bij Mediamarkt (MM) gekocht tijdens de btw-weg-ermee dagen. Normaal koop ik niet snel iets bij de MM maar nu toch maar eens geprobeerd. De netbook was nu 335,- ipv 370,- gemiddeld. Een prijs rond de 350,- vind ik vrij redelijk voor de kwaliteit.
Nog wel 1 advies: Koop nooit bij MM als je ook service verwacht. Na 1 dag bleef de laptop maar BSOD geven en herstarten. Naar de MM gebeld. Daar gaven ze aan dat dit waarschijnlijk een hardware-matig defect was. Ik kon de netbook langsbrengen, dan was ik deze minimaal 6 weken weg. Ik kon maar het beste rechtstreeks contact opnemen met asus.

Heb jij ook een Asus Eee PC 1215N-SIV162M?

komt die bsod niet toevallig van McAfee ? en anders lan/wlan drivers?

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 5 februari 2012 23:21]

Mijn excuses.. Vergeten te melden waardoor dit kwam.
Het kwam inderdaad door de antivirus, in dit geval Trend Micro Officescan 10.0 64bit.
Andere pc's met windows 7 x64 (ultimate) draaien prima met deze versie de home-versie blijkbaar niet. Dit is opgelost met een upgrade naar 10.5.