Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 2232BW Zwart Review

ASUSROKZ 26 september 2007, 4.916 views

Samsung Syncmaster 2232BW Zwart

Pluspunten

• Geen backlight bleeding, prachtige vormgeving, geen pixeldefecten, geen ghosting

Minpunten

• Slechte kleurenweergave (Hoe ver moet het komen dat je al configs van andere schermen moet downloaden en installeren om een beetje gewenst beeld te krijgen?), contrast en helderheid waren niet meer dan accepteptabel, featureset was nijpend, de bouwkwaliteit wat betreft de voet en installatie van de voet op het scherm.

Ik heb dit scherm naast een Acer X222W gehouden in de Paradigit winkel waar ik van het personeel gewoon lekker mocht rond prutsen dus ik heb beide schermen goed kunnen vergelijken. Ook heb ik dit scherm met andere schermen in de winkel vergeleken, zei het in mindere mate.

Featureset: Een beetje belabberd. Zo heeft dit scherm een beetje gammel voetje, is het (naar verluid van andere GOT-ers) moeilijk op het scherm te monteren, is er geen USB -en audio-hub aanwezig, is het niet in hoogte verstelbaar. Aan de andere kant heeft het scherm wel een mooie kijkhoek van 170 graden zowel horizontaal als verticaal, en ondersteund hij DVI (uiteraard).

Kleurweergave: Samsung staat wel bekend om zijn meest belabberde fabrieksinstellingen, maar dit was wel heel erg. Witte achtergronden waren een beetje grijs-achtig, terwijl de Acer echt strak wit was. De kleuren groen, rood en blauw waren niet wat ze moesten zijn. Nadat ik een kwartier lang heb wezen prutsen met de kleur-instellingen van het scherm heb ik ze maar gelaten voor wat ze zijn. Het schijnt wel dat je een kleur-instelling kunt downloaden van de 226CW (de link is ergens gepost in dit topic) maar dat heb ik niet kunnen proberen daar. Al met al een beetje jammer dus.

Contrast en Helderheid waren redelijk. Het contrast sprak niet tot de verbeelding zoals bij de Acer, maar waren acceptabel. De helderheid was wel een stuk minder. Ik moest hem nu al op 100% zetten en zelfs toen kreeg ik niet het gewenste resultaat.

Ghosting: Ik kon niks ontdekken in de HDTV trailers van microsoft.

Pixeldefecten: geen op langdurige periode.

Bouwkwaliteit: Het voetje was een beetje gammel en niet voldoende om het grote scherm lekker stabiel te houden. Knopjes waren goed in te drukken maar niet echt intuitief in het gebruik (het switchen tussen menus e.d.)

Vormgeving: Over de vormgeving kan ik kort zijn. Die was briljant.

Backlight Bleeding: bijna niet tot niet.

Wat de prijs betreft: Ik vind een scherm met prachtige kleuren, bijna geen ghosting, geen bb en een geweldige contrast en helderheid belangrijker dan een scherm die er prachtig uit ziet, maar niet de bovenstaande eigenschappen bezit. Voor minder geld kun je veel meer krijgen.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2232BW Zwart?

maar: heb je hem nou gekocht? :?
Linkje voor de kleurinstellingen?! :z
heb je niet alsnog een andere penel. dat is namelijk een goedde markting van Samsung. eerst dure panelen een naak krijgen en dan goedkope slechtere panelen erinzetten
Ik heb deze monitor wl gekocht.... en thuis voor m'n neus staan, ipv "prutsen in een winkel".

Deze test is echt prutswerk.
Met de meegeleverde software (o.a. calibreersoftware en MagicTune) is het beeld perfect in te stellen.
wel raar dat het merendeel alleen maar lof heeft over de kleurweergave van de tft's van samsung,waarschijnlijk toch iets met het beeld of niet de tijd genomen want inderdaad met de meegeleverde software is het makkelijk in te stellen.
Is die software ook ergens te downloaden, want bij mij stond er alleen een handleiding op de CD
:( Die doet het niet bij mij (windows xp)
heb zelf de tft gezien en ben zelf nog aan het twijfelen tussen de 226bw en deze.....

maar wat ik nu niet begrijp, je hebt niet dan klachten t.o.v. de acer en dat terwijl je ze in de winkel hebt getest?????

waarom heb je dan niet gewoon die acer gekocht????