Specificaties Rad. HD6950 (800MHz), 2GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Club 3D Radeon HD 6950 Battlefield 3 Edition Review

R-utger 5 maart 2012, laatste update op 5 maart 2012, 1.175 views

Club 3D Radeon HD 6950 Battlefield 3 Edition

Pluspunten

• Prestaties (voor deze prijs)
  • Nog wel wat te overclocken
  • 2 vouchers, Battlefield 3 en Dirt 3

Minpunten

• Bios switch werkt niet meer (KAN uiteraard ook aan mij liggen)
  • Geluid, maar het is niet storent maar wel hoorbaar

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik heb nu deze kaart ruim een maand nou en wou er wel een review van maken.
Heb deze kaart gekocht omdat ik een nieuwe game/multimedia pc heb gemaakt, en uiteraard hoord daar ook een degelijke video kaart in.
Heb voor dit specifieke model gekozen omdat je er een download code bij kreeg van Battlefield 3. Dit spel had ik anders toch wel gekocht en dit leek mijn dan een mooie combi (scheelde me weer een paar knaken :))

Heb hem dus al ruim een maand en hij bevalt me wel goed.
Ik draai Battlefield op high (weet niet helemaal preciese specs) en dat vindt ik er al kapot mooi uit zien, ook weet ik niet op hoeveel frames ik draai, maar ik heb totaal geen last van lags, happeringen of frame-drops. (als je alle specs wil weten, er staan genoeg bench marks ervan op het internet)

Het Geluid:

Bij normaal gebruik hoor je de kaart toch wel wat, het is het onderdeel wat het meestel geluid maakt wat in me pc zit. Met gebruik bedoel ik een beetje internetten en van die anders kleine dingen
Al moet ik ook zeggen dat ik hier niet echt last van heb, het is geen stofzuiger ofzo
Tijdens het spelen maakt de kaart uiteraard wel wat meer geluid, maar ik heb er minder last van omdat ik aan het spelen ben en me daar totaal niet op concentreer.

OC:

Het overclocken van de kaart kan je op 2 manieren doen.
De 1e en de meest simpele is het progamma Catalyst Control Center, hiet zit de AMD Overdrive in.
Met dit progamma kan je de klok snelheden verhogen tot 950 MHz en 1350 MHz
hierin moet je zelf een beetje proberen wat voor jou mogenlijk is, de kaart gaat wel meer geluid maken als je de instellingen verhoogd.

2e manier is de bios switch, met deze manier kan je de kaart 'veranderen' na de specs van een 6970
dit werkte helaas niet voor mij, op dat gebied ben ik ook niet echt heel bekend. Dus na een paar pogingen tedoen hield ik het weer voor gezien.
Het is ook goed mogenlijk dat deze kaart gelazert is waardoor het ook niet mogelijk is om hem te veranderen na een 6970.

Prijs:

De prijs van deze kaart vindt ik zeer goed.
Als je de prijs afweegt tegen de prestaties dan is het een 10 waard (helemaal als de bios switch nog werkte)
En als je op dit moment de 6950 in crossfire opstelling gaat gebruiken, dan zit je op de rondom de zelfde specs als de echte high end kaarten van nu.
Alleen als je dan naar de prijs kijkt dan ben je met 2 van deze wel een stuk goedkoper uit :D

Heb jij ook een Club 3D Radeon HD 6950 Battlefield 3 Edition?

Nette review. ;) Ik wou deze kaart ook gaan kopen mede dankzij de BF3 coupon maar toen zag ik dit: http://www.amd4u.com/freebattlefield3/ Kun je dus beter een andere goedkopere HD6950 of HD6970 kopen.
nou ja, ik vindt het een best goede kaart voor zijn prijs
ik draai bf3 met de texture op ultra en de rest op high (aa staat uit, weet ook niet of het veel verschil maakt)
me frame rate is dan 55-60fps en dit is al echt soepel
je zult ongetwijvelt beter scoren met een 6970, maar die is toch een tikkie duurder en die heb je niet in een bf variant waar een code bij zit

ik heb net zelf ook geprobeert nog zo'n code tekrijgen van die link, maar dat lukte mij niet. kon nergens een serial code vinden ( en die ik had waren 14 &13 cijfers lang) dus dat werkte niet.

als je dus zeker wilt weten dat je bf3 krijgt, moet je deze kaart kopen (zit in de doos een code, dus ready to go)

je kan ook wachten tot de 7850 en 7870 uitkomen.
deze hebben ongeveer de zelfde preformance, alleen dan moet je bf3 wel los kopen (+-35)