Acer X222W Zwart Review

ASUSROKZ 26 september 2007, laatste update op 26 september 2007, 1.360 views

Acer X222W Zwart

Pluspunten

• Alles wat niet in de Negatieve eigenschappen staat is echt TOP!

Minpunten

• Niet in hoogte verstelbaar, aanwezigheid van speakers, geen usb -en audio-hub.

Dit is echt een geweldig scherm en naar mijn mening de beste 22" breedbeeld TFT op het moment.

Ik zat te dubben tussen de Samsung 2232BW en deze, en heb uiteindelijk deze gekocht. Veel dingen uitgetest zoals HDTV trailers, backlightbleeding, kleurweergave, ghosting, etc.

De featureset is naar mijn mening het enige nadeel van dit scherm. Zo is het scherm niet in hoogte verstelbaar en heeft ie geen usb of audio hub. De speakers die er in zitten zijn niks waard en daar moet je dus ook niks van verwachten. Niet dat ik ze gebruik want heb mijn eigen koptelefoon en speakerset wel. Ze zijn daarentegen niet zichtbaar dus ook niet storend. Ook beschikt hij over een VESA wall mount.

De kleurenweergave kan ik heel kort over zijn. In vergelijking met een 2232BW is dit van een hele andere wereld. Waar de kleuren bij de 2232BW vaal en vaag zijn, daar zijn ze bij dit scherm prachtig. Geel is echt geel, rood is prachtig rood, blauw is diep blauw en het groen spat van je scherm af. De achtergronden van Vista zijn nog nooit zo mooi geweest als op deze Acer.

Contrast en Helderheid zijn ruim voldoende maar niet te overheersend. In mijn pro-gaming periode heb ik eens een Samsung 913C gekocht en daar moest ik de brightness op 30% zetten om het beeld zonder zonnebril te kunnen bekijken. Uiteraard is een beetje speling natuurlijk nooit weg omdat de brightness van een TFT scherm langzaam afneemt over de jaren heen, maar ik vond deze Acer fijn op 76% in een overbelichte winkel, dus dat zal nog wel minder worden in mijn donkere kamertje. Prima dus. Contrast is geweldig, gezien de achtergronden en de HDTV trailers die ik daar gedownload heb van de microsoft site.

Ghosting kan ik kort over zijn: Ik kon niks ontdekken in de HDTV trailers dus dat zit wel snor.

Pixeldefecten: De verkoper daar vertelde mij dat hij dit scherm daar al een paar maand had staan en nog geen defect had kunnen ontdekken of dat hij daar klachten over had gehad. Geen dus.

Bouwkwaliteit prima. Stevige voet en de knopjes zijn goed in te drukken (niet dat je vinger weer onder een bepaalde hoek moet staan om ze te kunnen gebruiken oid). Het is duidelijk waar ze voor dienen.

Vormgeving is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind het toch wel een erg kek schermpje!

Prijs is in verhouding met andere 22" schermen zeker schappelijk, zeker als je naar de 2232BW of de 226CW van Samsung kijkt!

Backlight Bleeding: Ik heb met een zwart achtergrondscherm gekeken of ik iets kon ontdekken maar daar in de winkel kon ik niks vinden. Het is natuurlijk wat dat betreft nog afwachten hoe dat gaat in een donker kamertje, maar ik hecht meer waarde aan de overige specs dan aan een beetje backlight bleeding. Ik kon in de winkel vooralsnog niks vinden.

Heb jij ook een Acer X222W Zwart?

Mijn huidige scherm (HP w2007v) heeft problemen met backlight en last van clouding.
Als ik geld terug krijg denk ik dat ik deze koop, want na 2 lovende reviews lijkt me dat toch wel kunnen.
Dus bedankt voor deze review ;)