LC-Power LC420H-12 V1.3 Review

Ton76 3 februari 2012, 1.291 views

LC-Power LC420H-12 V1.3

Pluspunten

• Goedkoop.

Minpunten

• Onbruikbare Molex connectoren.

Aansluitingen Score: 2
Uitrusting Score: 1
Deze voeding heb ik aangeschaft voor een systeem waarin zowel SATA als Molex powered devices zitten. De voeding is scherp geprijsd, maar voldoet absoluut niet aan mijn kwaliteitseisen.

De Molex connectoren zitten erg los, waardoor het onmogelijk is om de 4 pins alligned te krijgen en de betreffende CD-ROM/DVD drive aan te sluiten. Zelfs met plakband en karton is het letterlijk ONMOGELIJK om de Molex powered devices aan te sluiten! Dit produkt heb ik als RMA/afkoelingsperiode retour gestuurd omdat het simpelweg niet voldoet.

Hiervoor had ik een "MS-Tech MS-N450-SYShttp://tweakers.net/price.../ms-tech-ms-n450-sys.html" aangeschaft die exact hetzelfde probleem heeft. Het lijkt wel alsof dit een LC-Power LC420H-12 met alleen maar een ander label erop. Ook deze heb ik retour gestuurd. Ik ga nu na 2 slechte ervaringen (LC-Power LC420H-12 en MS-Tech MS-N450-SYS) een duurdere voeding kopen, met hopelijk wel werkende Molex connectoren.

Conclusie: Goedkoop is duurkoop! Alleen te gebruiken met SATA devices.

Heb jij ook een LC-Power LC420H-12 V1.3?

Mjah, 16 euro voor een 420W voeding. DAt kan ook alleen maar prut zijn.
Vandaar mijn vraag, wat is de reden om dit ding te kopen? En niet gewoon een goede voeding?
Het is een voeding voor een wat ouder (Pentium 4) systeem. Een (goede en dus duurdere) voeding van Corsair of Cooler Master van plus 100 was in dit geval een overkill.

En daarnaast: deze voedingen zijn op de markt, komen in elke webshop voor... als ik iets bestel mag ik toch wel aannemen dat het produkt voldoet?

Offtopic: Als ik harddisks sorteer op prijs en pak goedkoopste en kleinste WD harddisk mag ik toch ook verwachten dat ie op z'n minst opstart?
Als je voedingen op prijs sorteerd en de goedkoopste Corsair, OCZ of Be Quiet neemt dan zal ie ook best wel voldoen.
Inderdaad je had voor 2 tientjes meer een hele goede voeding kunnen kopen.
Mooi spreekwoord is hierop van toepassing!
Goedkoop = duurkoop.
Wat is in deze situatie het positieve aan ‘goedkoop’?
Dat je constateert dat hij niet voldoet en je hem (op eigen kosten) terug stuurt, dan opnieuw een andere voeding besteld (die waarschijnlijk minder goedkoop is) en je in de tussentijd met een PC zonder voeding zit :?