Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G5 Laser Mouse Review

Terreur 26 september 2007, laatste update op 27 september 2007, 354 views

Logitech G5 Laser Mouse

Pluspunten

• Egonomy
  • Dpi
  • Uiterlijk
  • etc. etc. etc.

Minpunten

• Prijs Lag* aan de hoge kant.

In 2006 op de (toen nog) HCC-dagen werd ik de trotse eigenaar van de G5 Gaming Mouse. Ik zag hem liggen bij een stand en de muis was toen nog redelijk nieuw en de prijs dus ook 65euro. Na een praatje maken met de verkoper/promoter kreeg ik de steel muismat erbij voor 5euro inplaats van 15euro enkel voor de muismat.

Na een tijdje treuzelen aangezien ik maar 90euro bij had toch maar de muis gekocht. Ik als een speer naar huis gelijk uitproberen.
Eenmaal thuis aangekomen pakte ik de muis uit en er kwam al snel een mooi zilver doosje uitrollen en de muis zelf. De muis heeft een cardridge waar gewichtjes in kunnen (onderlangs) de keuze gewicht is dus helemaal brij aan de persoon om te beslissen. De muis opzich is best licht dus had ik het gewicht wat aangepast. Veel keuze in gewicht aangezien er een aantal slots zijn waar de ronde gwichtjes in gedrukt kunnen worden en verschillende maten van gewichtjes.

De muis ligt erg soepel in de hand en lijkt alsof deze gegoten zit. Ook zijn er verschillende varianten en themas van de muis, Ik ben in bezit van de grijsachtig met oranje gekleurde die een droge bovenkant heeft en een beetje stroef, waardoor mijn handen minder snel zwaten

Ik sloot de muis aan en geen drivers waren nodig.
Wel kun je van internet drivers downloaden om eventueel meer standen te selecteren.
Op de muis zelf zitten een aantal knoppen waaronder de 2 in het midden waarmee je de DPi kunt instellen. Dit is een erge fijne optie aangezien ik bij shooters een hogere DPi gebruik dan wanneer ik MMO's speel, weer een pluspunt dus. Verder kun je, wat al eerder is genoemd, drivers downloaden waarmee je nog eens 2 of 3 extra standen van DPi kunt kiezen.

Aan de zijkant van de muis zitten 1 knop die je kunt gebruiken in verschillende games om een key op te binden of een move op te binden. In browsers staat deze automatisch gebind op "Back" (een pagina terug dus).

Na een tijdje te hebben gespeeld met de muis kwam ik tot conclusie dat deze muis absoluut waar is voor zijn geld. nu nog anno 2007!.

Na 8 maanden bezit van deze muis slaat het noodlot toe :S.
Er valt een aantal druppel vruchtensap op de muis waarvan er inkelen tussen mijn scrollwiel sijpelen. De muis werk nog steeds maar het wieltje is ontzettend stroef. Overigens heb ik nog geen manier gevonden om de muis te openen laat staan disassembleren. Het lijkt alsof de muis compleet afgesloten is, wat voorkomt dat er stof of dergelijke tussenkomt wat in dat opzicht van afsluiten wel een pluspunt is, maar als je hem schoon wilt maken een minpunt is.

Heb jij ook een Logitech G5 Laser Mouse?

Ik denk dat je onder de voetjes een aantal schroeven kunt vinden om de muis te openen en schoon te maken. Als je deze voorzichtig lospeutert en schoonmaakt kun je ze later weer vastlijmen. Succes!

[Reactie gewijzigd door Roderiktweaker op 26 september 2007 16:48]