HTC Evo 3D Zwart Review

RealSovereign 26 juni 2012, laatste update op 26 juni 2012, 1.369 views

HTC Evo 3D Zwart

Pluspunten

• 200% waar voor je geld
  • 3D camera echt leuk speledingetje
  • Supersnel
  • Updatebaar naar ICS

Minpunten

• Accu laad zich niet 100% (denk firmware issue)
  • Je moet een 16Gb kaartje ipv 8GB er bij krijgen. 3D opnames zijn GROOT!

ICS 4.0 Update wordt nu op mijn telefoon gedownload!

Voor de mensen die hem n.a.v. deze review bij de Mediamarkt in Duitsland hebben gekocht: Na de ICS update zal de Nederlandse taal niet meer beschikbaar zijn. Deze werdt eerst standaard aangepast naar de taal van de Sim-kaart.

Er is een afname in performance merkbaar na volledige factory reset vanuit de "bootloader" (opstarten met de volume down-knop ingedrukt). Reactietijd van de UI is beduidend minder als met 2.3.7. (edit 26/6/2012)

Algemene beoordeling
Aangezien deze telefoon nu gedumpt wordt voro eigenlijk belachelijke prijzen. Kun je niet anders algemeen een oordeel van 5 sterren hebben. Uitleg volgt:

Featureset
Nou... waar beginnen we?
Jongens... (en meisjes) deze telefoon is niet goedkoop omdat hij slecht is. Maar hij is goedkoop omdat voor 50 euro minder de Sensation over de toonbank ging waardoor deze eigenlijk een beetje is ondergesneeuwd. Tˇch is deze echt 100% gelijkwaardig aan de Sensation.

Het enige echte verschil:256Mb meer geheugen, 3MP mindere camera.

De 5MP camera om normale foto's mee te maken, is een prima toestel. Ik heb geen klachten. Enige klacht is in het donker fotograferen is gewoon ronduit bagger. Maar dat heeft niets met de Evo te maken. Dat is mijnervaring met alle (HTC) telefoons.

De 3D ervaring, mits je hem goed gebruikt, is geweldig! Als je een fototje maakt van iemand en die dan direct laat zien krijg je alleen maar leuke reacties. En het is ook echt leuk.

Ik moet zeggen dat fotograferen moeilijk is. Je moet echt een beetje spelen.
De 3D filmcamera is ook echt super. Maakt mooie SD filmpjes ziet er scherp uit en stabiliseert je trillende handje ook nog echt prima.

Vanuit je galerij naar je Samsung TV in 3D streamen? Whoopwhoop!!! :D

Bereik
Tja. Weinig commentaar over. Doet het prima op alle verbindingen.

Accuduur
Het is een smartphone! Voor een smartphone prima duur. Hij houd het zeer zeker 24 uur uit als het moet.
Ik heb wel het idee dat er iets in de originele firmware niet in de haak is, want hij laad zich soms niet 100% *(check ik op de telefoon bij *#*#4636#*#*) De indicator is wel 100% boven in het schermpje. Ik denk dat ICS dat wel oplost. (ligt niet aan de telefoon, vriendin heeft met die van haar het zelfde "probleem". Echt probleem is het niet. Hij gaat zoals gezegd 24 uur zeker mee.

Gebruiksgemak
Het is HTC... kwestie van smaak. Dit is mijn 3e HTC, dus ik zal het wel goed vinden? ;)

Design
Heel standaard, heeft HTC niet al te veel moeite in gestoken. Zoals de meeste nieuwe modellen. Maar mooi lever ik graag in voor snufjes. :)

Bouwkwaliteit en afwerking
Ik durf hem gerust te laten vallen voor je als je me beloofd 269 euro te geven om een nieuwe tekopen als hij onverhoopt toch sneuvelt. :P

Stabiliteit & betrouwbaarheid
Zie commentaar bij gebruiksgemak.

Opnamekwaliteit
Ik vind op 3D en 2D de opnamen echt heel mooi. Het is natuurlijk geen red3d of canon spiegelreflex. Maar de camera doet wat hij moet doen. Nogmaals in het donker is de kwaliteit verschrikkelijk.

De prijs is de helft van de prijs van de huidige high-end smartphones, enje krijgt er ook nog een high-end smartphone voor terug. Dus wat denk je zelf? Dikke 5 sterren dus!

• Desire HD
  • Sensation
  • Desire
  • Samsung 3D TV

Heb jij ook een HTC Evo 3D Zwart?

269 euro?
In de pricewatch moet ik zo te zien toch nog wel een paar tientjes meer voor het toestel betalen?
MediaMarkt duitsland. http://www.mediamarkt.de/...,48353,286553,223763.html

Ik heb een HTC Desire HD, dus het kribbelde bij mij ook om hem te gaan halen, want hij is nu goedkoper dan de HTC Desire HD.

Maar eigenlijk niet waard om van HTC Desire HD naar HTC Evo 3D te gaan en hij is niet te krijgen in MM herzogenrath.
Kun je daar ook bestellen vanuit nederland?
Nee maar je zou adres van de MM kunnen in halen waar je af wilt gaan halen. Maar ik denk dat je een credit card dan nodig gaat hebben.
sorry, maar dat is een beetje onzin natuurlijk
de DHD haalt het niet bij de Evo qua prestaties
Nou dat is waar natuurlijk maar verschil is niet denderend als je custom roms draait. Maar ik ben echt in deze telefoon ge´nteresseerd, heb alleen het geld momenteel niet anders was ik al gaan kijken.

Ondanks dat niet zo'n grote upgrade voor mij zou zijn, is het met zijn huidige prijs wel waard als ik maar genoeg voor me DHD krijg. Maar tot nu toe alleen niet serieuze boden gekregen.
pricewatch heeft niet de wijsheid in pacht.
vaak zijn er winkels die nog gunstiger zijn

heb hem in Dtl opgehaald bij de mediamarkt
Heb je al gespeeld met Custom ROMs? Bij de Sensation zeer de moeite waard :) Geen idee hoe dit met de EVO zit, hoewel die qua SOC gelijkwaardig is.
Xda heeft er een paar, maar bij ze allemaal problemen met de camera.
De HTC Evo 3D lijkt trouwens alleen nog te bestellen bij de MediaMarkt Duitsland en dan af te halen en heb ergens gehoord dat dit een actie is die nog week duurt.

En dat bestellen gaat niet makkelijk.
Hertzogenrath heeft ze op voorrraad

je moet bellen naar jouw mm in dtl en vragen of ze voorradig zijn
zo niet kunnen ze kijken welke winkel ze wel heeft

je kunt helaas niet met NL CC betalen bij de online winkel

[Reactie gewijzigd door RealSovereign op 4 februari 2012 10:31]

Ik heb een duitse CC. Maar heb helaas geen geld momenteel. Op online webshop kun je kijken of ze voorradig zijn en daar krijg ik steeds nul.

[Reactie gewijzigd door 318025 op 8 februari 2012 16:14]

Super!

Laat dan ff een berichtje achter op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1732984

Hij lijkt iig al betere foto's te maken in 3D.

[Reactie gewijzigd door RealSovereign op 26 juni 2012 15:20]

je hebt het over de update ! is die ook voor de NL toestellen dat jij weet al beschikbaar ?
Normaal wordt het gefaseerd per serienummer uitgerold. Maar ik zou niet specifiek weten of hij voor toestellen in NL al beschikbaar is. Mijn collega kocht hem ook in DTL en is nu ook aan het downloaden.

Ga naar instellingen -> about this phone -> software update -> check now
ja die van mij is nu ook de update aan het doen :)
Heb een NL toestel en ik ben de update nu aan het binnenhalen.
Ik heb hem net geupdate. Iemand enig idee waar je nu gps aan en uit zet? Kon vroeger met snel instellen.
Settings en dan location. daar zet je de gps aan
Die had ik (uiteindelijk) gevonden, maar het kan niet meer even snel zoals voorheen. Heb nu maar een widget toegevoegd.