ICIDU Mini Card Reader USB 2.0 Review

hberntsen 2 februari 2012, 1.138 views

ICIDU Mini Card Reader USB 2.0

Pluspunten

• Compact
  • Led voor aan en een led voor activiteit
  • Snelheid in orde
  • 10 jaar garantie

Minpunten

• Geen labels bij de sleuven
  • Micro SD kaarten(en misschien ook nog andere soorten) vereisen een adapter

Ik heb deze kaartlezer bij de lokale pc boer gekocht ter vervanging van mijn oude kaartlezer.

In de doos
- Kaarlezer
- USB -> mini usb kabel van 60 cm
- CD met handleiding en windows 98/mac 9.x drivers

De kaartlezer
De kaartlezer is compact en onderstent 52 soorten kaarten. Hieronder valt bijvoorbeeld een micro SD kaart, het probleem is echter dat de kaartlezer geen sleuf heeft voor micro sd kaarten. Als je toevallig een adapter hebt liggen dan kan je via de adapter de micro sd kaart wel gebruiken.
Het tweede nadeel is is dat er op de kaartlezer geen labels naast de sleuven staan, het is dus maar proberen of de kaart past als je niet weet waar je je kaart in moet stoppen. De handleiding bevat deze informatie ook niet.

Ik heb de snelheid getest met een micro sd kaart, deze haalt 21MB/sec, net zo snel als de ingebouwde kaartlezer van mijn laptop.

Heb jij ook een ICIDU Mini Card Reader USB 2.0?