Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 319 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z-5500 Digital Review

speedxifre 26 september 2007, laatste update op 26 september 2007, 2.011 views

Logitech Z-5500 Digital

Pluspunten

• Schitterende, heldere en scherpe geluid
  • Bass, speakers zijn stevig gebouwd
  • Prijskaartje is mooi
  • Kabels zijn erg lang
  • Alles is mooi afgewerkt
  • Ziet er gewoon goed uit!

Minpunten

• Pod is helemaal in plastic
  • Ophangen van speakers kan stroef gaan ook al zijn ze draaibaar

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Na een lange internet research en vele reviews gelezen te hebben heb ik me bedacht om een Logitech z5500 aan te schaffen!
Ik had wel me enige twijfels... Z5500 of het draadloze setje maar met tog wat minder vermogen namelijk Logitech z5450.
Naja zo moeilijk was het niet ik koos tog maar voor de z5500!

Eindelijk 329 euro gespaard ben ik door een goeie vriend opgehaald en zijn we meteen naar com4 in Tilburg gereden!
Eindelijk aangekomen, zag ik dat ze nog 3 setjes op voorraad hadden.
Een leuke doos met een leuk inhoud van 25kg! :*)
Meteen een creative soundblaster x-fi gamer edition erbij gedaan, 400 euro neergeteld... en snel terug naar huis gescheurd!

Eindelijk thuis, snel de trap op, naar me kamer en alles uitgepakt!
meteen waren mijn ogen gericht aan een grote, zwate blok... natuurlijk
de bass! 188watt wat meer dan genoeg is!
En toen mooi afgewerkte speakers die trouwens ook nog is draaibaar zijn.
Volgende dag heb ik ze maar opgehangen om een wat ruimte te besparen ;)
Toen heb ik ze flink getest met wat goeie bass nummers...
En daar kwam een dikke bass uit! was gewoon niet te geloven.
Gelijk ook nog wat games uitgeprobeerd zoals call of duty 2 en Battlefield 2.
Geluid was echt perfect, je hoorde echt elke kleine ding, elke voetstap.
Als laatst nog een goeie horror film opgezet die me wel liet schrikken door het mooi en scherpe geluid!

Op begin had ik wel een probleempje met mp3 muziek.
Ik kan nog steeds niet achterhalen waarom, maar ik luister mijn mp3 nummers tog maar met stereo 2x wat ruimtelijk ook beter aanvoelt.
DTS heb ik helaas nog niet kunnen uitproberen maar dat komt nog wel!
Ik lees vaak dat mensen last hebben van plopjes... Ik heb mijn setje al 2-3 maanden en heb er kompleet geen last van gehad, raar.

De Pod ziet er trouwens ook heel mooi uit alleen het jammer is dat de behuizing ervan helemaal uit plastic bestaat.
Het schermpje is constant blauw verlicht met donker blauwe letters wat perfect te lezen valt, of het nog licht of donker is!
6 zwarte menu knoppen en een groot rond geluids regelaar.

Ik vind dat ik zeker een uitstekende speakersetje gekocht heb.
Qua geluid en prijs is het gewoon perfect.
Een leuke ervaring en zeker gaaf om te hebben.
En mogenlijkheden zijn er meer dan zat!

Dit was mijn allereerste review dus zeg aub wat ik verkeerd doe :)

Heb jij ook een Logitech Z-5500 Digital?

Hoe is het geluid in de boost mode?
"Als ik hem op 6 kanaals zette hoorde ik muziek alleen uit voorste 3 speakers komen."

ik heb hier hetzelfde, en ik moet me wel heel sterk vergissen of het ligt aan het feit dat mp3tje normaal gesproken slechts in stereo opgenomen zijn en niet in surround 5.1.

in de stereo x2 mode kopieert je versterker het signaal van je links en rechts voor ook naar links en rechts achter waardoor je dus inderdaad dat ruimtelijke effect wel krijgt.
je zou dan eens een andere geluidskaart moeten proberen die het geluid "on the fly" converteert naar DTS connect of Dolby digital Live signaal. een paar voorbeeldjes zijn

Asus Xonar D2 150 euries

Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect 80 euries (de opvolger van de kaart die ik heb de mijne is Dolby digital live en geen DTS connect wat toch echt stuk beter is maar dat was een dikke 3 a 4 jaar geleden nog niet verkrijgbaar.

Auzentech X-FI Prelude 7.1 170 euries deze heeft ook nog de X-Fi geluidchip erbij zitten dus eax 5 en heel dat geneuzel zit er ook bij.

Club3D Theatron DTS 94 euries
Club3D Theatron Agrippa DTS 67 euries (heeft mijn broer gister besteld zijn HDA was na 3 a 4 jaar overleden.
Club3D Theatron DD (Retail) 40 euries deze is het beste vergelijkbaar met de kaart die ik nu nog heb.

Zelf geef ik niet zoveel om eax en dat spul als je gewoon een goeie DTS connect of alleen al dolby digital live hebt op deze audioset (heeft mijn broer ook hangen) (ik heb de voorloper Z680) dan merk je al dat je geluid zo ontzettend veel beter klinkt dit is niet alleen met mp3's maar ook met spellen en films werkelijk al het geluid wat je erop afstuurt is dus DTS geluid of dolby digital live dus over AL je speakers! sluit de kaart wel digitaal aan natuurlijk. via toslink of coax wat je wilt.

Ik raad zelf in ieder geval de Club3D Theatron Agrippa DTS voor 67 euries ex verzendkosten aan. meeste waarde voor zijn geld.
ik heb em zelf ook. Puik systeem. Maar heb je ook last gehad van het beruchte "plopjes" probleem?

Hoe mp3-tjes afegespeeld worden, daar heeft de Z-5500 over het algemeen zelf weinig mee te maken (als zijn er wel 'upmix' modes in te stellen in het geluidspanel). Nou ben ik zelf ook nog heel weinig 5.1 mp3-tjes tegengekomen.
Ik heb het ergens in mijn verhaal vermeld dat ik geen last heb van plopjes.
Ja, sorry; had eroverheen gelezen. Mooi dat dat dus opgelost is.
HAHA 5.1 is geen 6 kanaals, maar 5 kanaals. Misschien dat eens proberen.
En wat betreft de plopjes, dit is een bekend probleem, maar is in de nieuwe serie z5500 opgelost.
Wat is volgens jou 5.1 dan das dus echt wel 6 kanaals hoor links en rechts voor en achter 4 kanaals. Center speaker 5 kanaals. Subwoofer 6 kanaals.....

mp3 heeft geen dolby surround weergave dus daarom geen 5.1 weergave via je z-5500.
de 5500 plopjes zijn al opgelost al een half jaar geleden.

boost mode is erg te gek voor woorden of je wilt je huis letterlijk slopen en hem continue op Boost +23 draaien en dan raad ik wel aan geluidsdempers te kopen voor je oren want zonder boost is het al te gek voor woorden.
maar de bass geeft een extra boost zodra die overspringt naar Boost +1 en dan begint alles hevig te trillen. Het voordeel van de hele set is dat op elk geluidsniveau inc. Boost +1 tot +23 blijft alles zo helder daar kan ik geen woord over zeggen.

Hier voor een demo van mij Z-5500 (skip naar het einde voor de z-5500) wat die aan kan doen.

uhm 6 kanaals verkeerde de bass nie ;)
correctie.... vergeet de bass nie :P dus 6kanaals
verklaar mij dan eens waarom bij Stereo (2 kanaals) bij jou geluid uit 3 speakers komt...,
dat doet hij niet.
met stereo2x heb je 5 kanaals.. 2 voor 2 achter en de bass... center staat dan uit :)