Specificaties all-in-one (Kleur) - Bekijk alle specificaties

Epson Stylus DX4450 Review

BB87 25 september 2007, laatste update op 25 september 2007, 7.417 views

Epson Stylus DX4450

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Goede printresultaten
  • Fijne bediening

Minpunten

• Geen netwerkmogelijkheid
  • Cartridges hebben matig tot redelijke inhoud
  • Geen faxmogelijkheid

Scansnelheid Score: 5
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 3
De Epson DX4450 is een mooie printer om te zien. Met zijn zwarte, glanzende laag op de bovenkant en zijn mooie vorm. De glanzende kap trekt helaas wel stof aan dus een doekje eroverheen halen zo nu en dan is absoluut niet verkeerd! ;)

Qua gebruikersgemak is dit een ideale printer. De handleiding die erbij zit is naar mijn mening voldoende om gelijk aan de slag te kunnen. Met de gebundelde software kun je ook aardig wat bereiken en voor wie dit niet genoeg is bestaat internet nog waar talloze programma's zijn te vinden om je foto's aan te passen, je creatieve inspiraties los te laten of wat dan ook.

Over de afdrukkwaliteit ben ik persoonlijk erg te spreken. Met een dpi (dots perinches) van 5760 x 1440 zien foto's er bijzonder mooi uit. De reden dat ik deze printer heb aangeschaft is vooral voor het printen van DVD covers e.d. en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was toen ik de eerste cover in mijn handen had.
De afdruksnelheid ligt wel lager dan vermeld wanneer je print op een hogere kwaliteit, maar dit lijkt mij vanzelfsprekend. Het inktverbruik vind ik wisselend van acceptabel naar hoog. Wel is een voordeel dat de cartridges per stuk verkrijgbaar zijn. Cyaan, Magenta, Geel en Zwart. Ook bestaat er een multipack met alle zojuist genoemde kleuren. De prijs van de losse cartridges ligt rond de 10 euro en de prijs van een multipack varieert van 30 tot 35 euro.

De Epson DX4450 is een all-in-one printer en heeft dus ook de mogelijkheid om te scannen. Ik heb dit pas een paar keer gedaan en ik vond 't wel aardig. Voor echte hoge kwaliteitscans is een losse flatbedscanner wel beter moet ik zeggen.

De kopieerfunctie op de DX4450 vind ik echter wel handig, vooral voor studiedoeleinden is het ideaal. Als je bijvoorbeeld een aantekening leent van een klasgenoot kun je het of scannen en opslaan of gelijk kopiėren zodat je ook een versie hebt van het document.

Tot slot heb ik nog een lijst met technische specificaties voor de liefhebbers.

Technische specificaties:

- Enveloppen
- Glanzend papier
- Normaalpapier

Mediaformaten:
- Maximale printafmetingen A3 (297 x 420 mm)
- Envelopes sizes 10, DL, C6
- ISO A-series sizes (A0...A9) A4, A5, A6
- Photo paper sizes 13x18 cm, 10x15 cm, 9x13 cm, 13x20
- Letter
- ISO B-series sizes (B0...B9) B5

Minimale systeemeisen:
Compatibele besturingssystemen Windows 98SE / ME / 2000 / XP / XP-x64 / Vista, Mac OS 10.2.8
Mac-compatibiliteit: Ja

- Epson Easy Photo Print
- Epson Scan Assistant
- Epson Attach to Email
- Epson Copy Utility
- ABBYY FineReader® 5.0 Sprint Plus (Mac)
- ABBYY FineReader® 6.0 Sprint Plus (PC)

Verbindingsmogelijkheden
USB 2.0 poort(en): 1
- Netwerkgereed: Nee

Eindcijfer Epson DX4450 = 8.0

Heb jij ook een Epson Stylus DX4450?

Printer staat nu al ter reparatie bij de winkel waar ik hem gekocht heb! September 2007 gekocht.. Mei 2008 ging ie stuk.. is geen spectaculaire levensduur! :'(
Vraagjes;
wat waren de klachten, en hoe zijn ze afgehandeld?

zit 'r aan te denken om 'm aan te schaffen (ouwe HP heeft de geest gegeven...
Ik heb hem ook aangeschaft. Mooi dingetje, maarrrr waarom zijn ze zo beroerd om er geen USB kabel bij te doen ?
heb veel problemen gehad bij met de drivers. Het uitlijnen van de printer werkt niet onder vista 64 bit. Andere printertests als printkomen reinigen hebben ook geen effect. Al met al is mijn ervaring niet bijzonder positief, er zijn betere alternatieven.
Dit wan produkt ook gehad,na het vervangen van nieuwe originele cartridges heeft hij het niet meer gedaan.
Via email geklaagd,sorry meneer we kunnen niets voor u doen |:( :?
Deze printer staat nu te pronken op de vuil stort :D